کد خبر: ۱۰۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
استاندار گلستان:
گرگان- استاندار گلستان با اشاره به وجود پهنه های وسیعی مستعد زراعت در قزاقستان، گفت: تجار گلستانی آماده سرمایه گذاری در کشت فراسرزمینی در این کشور هستند.

 

سرمایه گذاران گلستانی برای کشت فراسرزمینی در قزاقستان آماده هستند

به گزارش آرانیوز علی زنگانه بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با هیأت تجاری- اقتصادی استان منگستائو جمهوری قزاقستان در گرگان، اظهار کرد: وجود خط ریلی KTI فرصت مغتنمی فراروی دو کشور است که باید بیش از پیش از آن استفاده کنیم و سپس کریدور ارتباطی شمال به جنوب را برقرار کنیم.

استاندار گلستان افزود: توانمندی های زیرساختی و اجرایی گلستان در بخش شیلات و آبزی پروری در سطح مطلوبی قرار داد و این آمادگی وجود داد که پروژه‌های شیلاتی مشترک را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر تبادلات مباحث علمی، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک سند مشترک بین مراکز علمی و کشاورزی شما با مرکز تحقیقات کشاورزی ایجاد بشود.

زنگانه با بیان این که توسعه گردشگری سلامت مورد نظر ما است، عنوان کرد: توجه به کشت فراسرزمینی مورد توجه بوده که در صورت پذیرش شما سرمایه گذارانی دارد.

استاندار گلستان گفت: با توجه به این که منگستائو دارای شرکت های پیشرو در صنعت نفت و گاز است امکان بهره مندی از تجارب این شرکت ها در گلستان مهیا است.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد منگستائو با منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند تسهیل‌گر روابط تجاری و اقتصادی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار