کد خبر: ۱۰۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
امام جمعه دانسفهان:
قزوین- امام جمعه دانسفهان گفت: مقوله کاهش جمعیت کشور را از لحاظ اجتماعی، دینی و امنیتی با بحران جدی روبرو میکند .

کاهش جمعیت کشور را با بحران اجتماعی و امنیتی روبرو می‌کند

به گزارشآرانیوز ، حجت‌الاسلام حسین انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دانسفهان با اشاره به برگزاری با شکوه یادواره شهدای دانسفهان در هفته گذشته با حضور رئیس مجلس اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی افزود: جامعه‌ای که یاد شهدا در آن زنده باشد جامعه‌ای پویا و انقلابی است و با این روحیه به طرف جلو و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به هفته جمعیت تصریح کرد: جدی نگرفتن مقوله افزایش جمعیت و فراهم نکردن زمینه آن برای نسل جوان باعث بروز یک بحران جمعیتی در آینده خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیری جمعیت چالش بزرگی است که آینده کشور را تهدید می‌کند و نیاز است برای عبور از این بحران همه اعم از مردم و مسئولین تلاش خود را انجام دهند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: مقوله کاهش جمعیت کشور را از لحاظ اجتماعی، دینی و امنیتی با بحران جدی روبرو می‌کند و اگر از الان به فکر نباشیم در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل بزرگی در کشور مواجه خواهیم بود.

وی رفع موانع فرزندآوری و تسهیل ازدواج را یکی از راه‌های حل مشکل جمعیت دانسته و خاطرنشان کرد: باید زمینه ازدواج آسان در جامعه فراهم شود.

امام جمعه دانسفهان در پایان یادآور شد: حل مشکل جمعیت به تنهایی بر عهده مردم یا تنها دولت نیست و باید این کار با مشارکت و برنامه ریزی انجام شود تا در آینده جمعیتی پویا و فعال داشته باشیم.

 

نظرشما
آخرین اخبار