کد خبر: ۱۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: سال گذشته مشترکان خوش‌مصرف برق در همدان ۱۴ میلیارد تومان پاداش گرفتند.

مشترکان خوش‌مصرف برق در همدان ۱۴ میلیارد تومان پاداش گرفتند

به گزارش آرانیوز از همدان علی سهرابی‌بیدار صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل تابستان و هفته مدیریت مصرف برق اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان پاک‌ترین انرژی را تقدیم مردم می‌کند و اهتمام جدی این است در تمام مراکز جمعیتی، برق پایدار تامین شود که خوشبختانه سال گذشته و امسال این اتفاق مهم افتاد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ برنامه در راستای تداوم برق توسط وزارت نیرو اجرایی شد و امسال نیز ۱۴۰ برنامه است گفت: تاکنون با تدابیر لازم مشکلی از لحاظ تامین نیروی برق نبوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در راستای تامین نیروی برق پایدار در چهار محور برنامه‌‌ها اجرایی می‌شود عنوان کرد: هوشمندسازی و مدیریت شبکه توزیع برق نخستین محوریت برنامه‌هاست که در حوزه کنتورها و هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری برق قدم‌هایی برداشته می‌شود.

وی افزایش قابلیت اطمینان را از دیگر محورهای برنامه مدیریت برق عنوان کرد و افزود: افزایش بهره‌وری در برنامه‌ها مورد توجه است،مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان مورد توجه بوده و در این خصوص پل اصلی استفاده از نرم‌افزار "برق من" است.

سهرابی بیدار با اشاره به برنامه‌های تابستان گفت: در دوره‌های مصرف سال مدیریت مصرف انرژی مهم است اما در تابستان ویژه است چون مصارف سرمایشی بالا می‌آید و ۴۰ درصد به مصرف عادی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تابستان انرژی مصرفی در بخش کشاورزی به بالاترین حد خود می‌رسد گفت: راندمان انتقال و تولید در تابستان پایین می‌آید و ارزش انرژی این بخش بیشتر دیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: ۸۱۰ هزار مشترک برق در استان داریم که ۸۰ درصد یعنی ۶۵۰ هزار نفر مشترک خانگی را شامل می‌شود و این  ۳۲ درصد مشترکان مصرف را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد مشترکان خانگی کمتر از الگوی مصرف دارند افزود: سال گذشته ۵۲ درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف داشتند که مشمول پاداش شدند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه امسال مشترکان پرمصرف هم مورد تشویق قرار می‌گیرند به شرطی که کاهش مصرف داشته باشند افزود: در بخش صنعت نیز درخواست کردیم از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور همکاری لازم با شرکت برق باشد که می‌طلبد از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب حداقل یک روز در هفته مدیریت مصرف باشد و آن را به روز تعطیل انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد کشاورزان نیز قرارداد زیر ۲۰ ساعت دارند اما هیات وزیران در تصویب‌نامه سال گذشته عنوان کرد مشترکان کشاورزی در ساعت اوج بار ۵ ساعت الکتروموتور خود را خاموش کنند، بقیه مصرف آنها رایگان خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت  برق همدان با اشاره به اینکه سی ان جی‌ها اگر از ساعت ۱۲ تا ۱۷ دو ساعت مدیریت مصرف داشته باشند مشمول پاداش می‌شوند گفت: تمام مشترکان اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد در ساعت اداری و بعد از ساعت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند که خوشبختانه همکاری لازم وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه دولت برنامه تغییر ساعت را به استان‌ها محول کرده که در استان به ساعت ۶ تا ۱۳ منتقل شده است و در مدیریت مصرف موثر است افزود: در بخش تجاری قدرت‌های بالای ۳۰ کیلووات در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ حداقل ۳ ساعت مدیریت مصرف داشته باشند، می‌توانند مشمول پاداش شوند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه ۳۸ درصد توزیع نیروی برق استان در بخش کشاورزی است گفت: صنعت در بخش توزیع ۱۲ درصد و فوق توزیع عدد قابل توجهی را شامل می‌شود و در مجموع ۳۰ درصد مصرف در این بخش است.

وی یادآور شد: روشنایی دو درصد مصرف را شامل می‌شود و روشنایی چراغ‌ها در بلوارها یک در میان روشن است اما تاکید بر این است که روشنایی در شهر باشد و اگر موارد از عدم روشنایی وجود دارد موارد به ما منتقل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۱۶ واحد صنعتی فعال داریم که ۱۲.۶ درصد مصرف دارند افزود: ۱۴ درصد صنایع انرژی بزرگ ۲۰ درصد مصرف برق را دارند که می‌توان گفت ۲۴۴ مگاوات در بخش فوق توزیع، مصرف انرژی برق است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف به هیچ عنوان عدم مصرف نیست بلکه مصرف بهینه و مدیریت آن است افزود: اگر به محیط زیست توجه کنیم انرژی برای آیندگان ذخیره خواهد شد و مدیریت مصرف مستقیما در راستای حفظ محیط زیست است و ارزش بالایی دارد.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ درصد مشترکین مشمول پاداش مصرف شدند که ۱۴ میلیارد تومان پاداش آنها شد و امیدواریم امسال نیز عدد بالایی را شامل شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی شهر از سوی شرکت توزیع برق در ثبت جهانی هگمتانه خاطرنشان کرد: ثبت جهانی هگمتانه برنامه باارزشی است و در بازار طی سالهای دور اتفاقاتی افتاده و تابلوها و تجهیزات به مرور زمان نصب شده و امروز نیاز به ساماندهی مواردی است که در این زمینه همکاری جدی از سوی ما برای ثبت جهانی وجود دارد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار