کد خبر: ۱۰۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
معاون اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه مراکز آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای استان مرکزی آسیب‌شناسی شود، گفت: اشتغال بعد از مهارت‌آموزی زندانیان در استان مرکزی پیگیری شود.
آسیب‌شناسی مراکز آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای استان مرکزی

به‌ گزارش آرانیوز از اراک، حسن میرزاخانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مهارت استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح مهارت تابستانه در استان مرکزی، اظهار داشت: نداشتن مهارت یکی از علت‌های مهم بیکاری در جامعه است، چرا که فرد دارای مهارت جویای کار است و کار مناسب با مهارت خود را پیدا می‌کند، بنابراین نیاز است همه ظرفیت‌های استان در راستای اجرای طرح تابستانه مهارت و افزایش آموزش‌های مهارتی به‌کار گرفته شود. 

وی افزود: حل مسائل اساسی کشور از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم است و موضوعی اساسی و دقیق است و یکی از مسائل اساسی کشور، بحث اشتغال است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و حل معضل بیکاری و اشتغال توجه داشته باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای استاندار مرکزی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای، موتور محرک ایجاد اشتغال در جامعه است، تصریح کرد: مرکز آموزش ماشین‌‌سازی یک مرکز کاملا هدفمندی بود که توانست موفق عمل کند و این مجموعه می‌تواند الگویی برای مراکز آموزش دولتی و خصوصی باشد و از این نوع برنامه ریزی و آموزش بهره‌مند شوند. 

میرزاخانی عنوان کرد: نیاز است مراکز آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای استان مرکزی باید آسیب‌شناسی شوند و مزایا و معایب این آموزشگاه‌ها مشخص و معایب در اسرع وقت برظرف شود. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با صنایع استان و آموزش جوار کارگاهی ادامه داد: طرح جوارکارگاهی یکی از طرح‌های موفق است و نیروهایی که در کارگاه‌ها آموزش دیدند جذب صنایع شدند و امید است این مهم در جذب نیروهای ماهر برای صنایع تسری پیدا کند تا افراد نیازمند شغل با آموزش‌های جوارکارگاهی در کارگاه‌های سطح استان مشغول کار شوند. 

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در بحث آموزش نیازمند هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌های متولی است، گفت: در راستای آموزش نیروی کار و معرفی آنها به مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های جوار کارگاهی، با هماهنگی بین بخشی بتوان فعالیت درستی داشته باشد و افراد مشغول به‌کار شوند. 

میرزاخانی با اشاره به بحث اشتغال روستای و آموزش روستاییان بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جوانان روستایی باید متناسب با زیرساخت‌های موجود در روستاها برنامه‌ریزی شود تا آموزش‌هایی ارائه شود که بتواند نیازهای روستای را تامین کند و مانع مهاجرت روستائیان به شهرها شود. 

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای زندان‌ها ادامه داد: آموزش‌های خوبی در سطح زندان‌ها انجام شده است، اما بعد از آموزش باید به اشتغال به کار این قشر توجه شود، چرا که با توجه به شرایط خاصی این قشر، نیاز است آموزش‌های خاص و هدفمند برای اشتغال در یک مرکز مشخص  برای آنها در نظر گرفته شود. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار