کد خبر: ۱۰۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
نماینده سازمان سنجش کرمانشاه خبر داد؛
کرمانشاه- نماینده سازمان سنجش استان کرمانشاه از رقابت ۳۵ هزار داوطلب کرمانشاهی در دومین نوبت آزمون سراسری در ۲۹ حوزه اصلی و ۱۸۸ حوزه فرعی خبر داد.

رقابت حدود ۳۵۰۰۰ داوطلب کرمانشاهی در دومین نوبت آزمون سراسری

مجید بیگلری در گفتگو با آرانیوز با اشاره به برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم در استان کرمانشاه، اظهار کرد: آزمون سراسری در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و فنی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در ۲ نوبت صبح و ظهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح و گروه هنر در نوبت ظهر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه آزمون خواهند داد و همچنین داوطلبان در روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در نوبت صبح گروه آزمایشی علوم تجربی و در نوبت ظهر همان روز گروه زبان‌های خارجی در آزمون شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموع داوطلبان آزمون سراسری سال جاری در استان کرمانشاه ۳۴ هزار و ۹۶۶ بوده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ خانم و ۱۴ هزار و ۹۸ نفر نیز آقا هستند و داوطلبان این دوره از آزمون‌ها از روز گذشته برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت دسترسی پیدا کرده‌اند.

بیگلری به تفکیک داوطلبان کنکور سراسری در هر رشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸ هزار رو ۲۴۷ داوطلبان رشته تجربی، ۱۰ هزار و ۸۹۹ داوطلب رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۷۸۹ داوطلب رشته ریاضی و فنی، ۲ هزار و ۱۱۵ داوطلب رشته زبان‌های خارجی و ۹۲۶ داوطلب رشته هنر هستند که در آزمون سراسری تیرماه سال ۱۴۰۲ به رقابت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان آزمون سراسری در آزمون نوبت اول سال جاری ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر بوده که این آمار با روند افزایشی در نوبت دوم آزمون‌ها به ۳۴ هزار و ۹۶۶ نفر رسیده است.

نماینده سازمان سنجش استان کرمانشاه با تاکید بر حضور به موقع داوطلبان آزمون سراسری استان کرمانشاه در حوزه‌های امتحانی، یادآور شد: داوطلبان گروه‌های آزمایشی که آزمون آنها در نوبت صبح برگزار می‌شود توجه داشته باشند که آزمون رأس ساعت هشت صبح آغاز خواهد شد و آزمون‌های نوبت ظهر نیز رأس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود اما توصیه می‌شود که حداقل یک ساعت پیش از شروع آزمون داوطلبان در حوزه‌های امتحانی خود حضور داشته باشند.

بیگلری خاطر بیان کرد: در راستای برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ حوزه اصلی و ۱۸۸ حوزه فرعی در استان کرمانشاه آماده شده که دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی و آموزش و پرورش از جمله حوزه‌های اصلی شهر کرمانشاه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار