کد خبر: ۱۰۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری سه نفر که با صدور چک بلامحل از فروشندگان اجناس در سایت دیوار ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
 
دستگیری کلاهبرداران میلیاردی از فروشندگان اجناس در دیوار استان مرکزی

به گزارش آرانیوز از اراک، به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری با اشاره به کلاهبرداری از فروشندگان اجناس در سایت دیوار، اظهار داشت: در پی وصول شکایت تعدادی از شهروندان اراکی به پلیس آگاهی استان مرکزی مبنی بر ارائه چک‌های بلامحل توسط افرادی ناشناس به آنها، پرونده‌ای تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد این افراد آگهی فروش تعدادی از اجناس خود را در سایت دیوار قرار داده و متهمان پس از تماس تلفنی، مشخصات هویتی مالباختگان را برای ثبت چک دریافت و سپس به مالباختگان مراجعه و در قبال دریافت کالا یک برگ چک صیادی ثبت شده تحویل و از محل متواری می‌شدند. 

چهری خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد مالباختگان با تصور اینکه چک صیادی و ثبت شده است به متهمان اعتماد کرده و پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند چک دریافتی بلامحل و فاقد اعتبار است. 

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به شناسایی و دستگیری 3 نفر کلاهبردار در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی استان گفت: متهمان به 30 فقره کلاهبرداری به ارزش 20 میلیارد ریال با ترفند صدور چک‌های بلامحل در قبال خرید اجناس با ارزش از طریق آگهی‌های سایت دیوار اعتراف کردند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضایی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. 

 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار