کد خبر: ۱۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد؛
اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:امکانات کشور باید در اختیار تولید اقلام اساسی و مدیریت بازار گوشت و مرغ قرار گیرد و جهاد کشاورزی باید از امنیت غذایی مردم به خوبی صیانت کند.

لزوم نظارت جهاد کشاورزی بر بازار مرغ و صیانت از امنیت غذایی مردم

 

به گزارش آرانیوز ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره با اینکه تقوا بزرگترین و زیباترین سرمایه الهی و مایه امید، عاقبت بخیری و رستگاری است، گفت: تقوا باید در همه بخش‌های جامعه طنین انداز شود تا جامعه بتواند راه کمال و پیشرفت را طی کند.

امام جمعه اراک افزود: اساس دین بر معرفت است و معرفت هر قومی با تبعیت و پیروی از امام زمان خود ارزیابی می‌شود و لذا امروز همه باید پیرو ولایت و امامت زمان خود باشیم و نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها و دروغ پردازی‌های دشمنان قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت (ع) چراغ راه سعادت بشریت است، گفت: معیار سنجش انسان‌ها پیروی و تبعیت از مکتب اهل بیت (ع) است و مناسبت‌هایی چون عید غدیر و دهه امامت و ولایت زمینه‌های خوبی برای تبیین مکتب اهل بیت (ع) است که باید از آنها استفاده کرد.

دری نجف آبادی افزود: تمسک و توسل به سیره و مکتب اهل بیت (ع) راه نجات بشریت از توطئه‌های دشمنان، جلوگیری از ایجاد انحرافات اخلاقی و آلوده شدن به فرقه‌های نوظهور است که باید به آن اهتمام ویژه ای داشت.

وی با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیر بیان کرد: ماه ذی الحجه سرشار از معنویت و برکات الهی است و عید غدیر عید آزادی خواهان و دلدادگان اردوگاه ولایت است.

امام جمعه اراک افزود: عید سعید غدیر روح و جوهره اعیاد اسلامی و یک عید جهانی است و مهمترین پیام و آموزه غدیر تبعیت از ولایت است و واقعه غدیر سند دبیر استقلال جامعه اسلامی است.

غدیر وحدت آفرین و مایه وحدت اسلامی است

وی ادامه داد: غدیر وحدت آفرین و مایه وحدت اسلامی است و زنده نگه داشتن غدیر زنده نگه داشتن اسلام و ارزش‌های اسلامی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) است، افزود: مکتب انقلاب اسلامی نه به کسی ظلم می‌کند و نه زیر بار ظلم می‌رود و امت اسلام امروز به مکتب امیرالمومنین (ع) افتخار می‌کند.

وی با تقدیر از جشن‌ها و برنامه‌های ایام غدیر بیان کرد: خوشبختانه در این ایام به وضوح مشاهده می‌شود مردم در تکریم غدیر و ارزش‌های اسلامی اهتمام دارند و به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ‌های ارزشی در جامعه جریان دارد.

دری نجف آبادی افزود: احسان، نیکوکاری، کمک به نیازمندان، تحقق عدالت، و ایثار و ازخودگذشتگی در این ایام باید مورد توجه بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه غدیر به معنای بندگی واقعی خداوند است، گفت: معنای غدیر این است که بنده واقعی خدا باشیم و به قدرت‌های پوشالی و مادیات و غیر از خدا اعتماد نکنیم.

امام جمعه اراک با انتقاد از افزایش قیمت اقلام اساسی و نبود مدیریت صحیح و مطلوب در بازار مرغ و گوشت گفت: جهاد کشاورزی باید نسبت به انجام وظایف خود اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد و وجود برخی ناکارآمدی‌ها در مدیریت بازار مرغ و گوشت غیر قابل قبول است.

جهاد کشاورزی از امنیت غذایی مردم به خوبی صیانت کند

وی افزود: امکانات و ظرفیت‌های کشور باید در اختیار تولید اقلام اساسی و مدیریت بازار گوشت و مرغ قرار گیرد و جهاد کشاورزی باید از امنیت غذایی مردم به خوبی صیانت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید اهتمام ویژه‌تری در مدیریت بازار داشته باشند و دولت سیزدهم در همه بخش‌ها باید با جدیت بیشتر در این خصوص عمل کند.

وی افزود: صف کشیدن مردم برای اقلام اساسی از جمله نان و مرغ قابل قبول نیست و باید در این خصوص مدیریت صحیح و مطلوب انجام شود.

دری نجف آبادی ادامه داد: افزایش اختیارات استانداران در حوزه قیمت گذاری و مدیریت بازار مورد توجه دولت باشد و قیمت گذاری ها در تهران برای استان‌ها قابل قبول نیست چراکه شرایط استان‌ها متفاوت است.

مباهله صحنه اثبات حقانیت اهل بیت (ع) و سندی برای تأیید حقانیت شیعه است

وی با اشاره به روز مباهله گفت: مباهله صحنه اثبات حقانیت اهل بیت (ع) و سندی برای تأیید حقانیت شیعه و صحنه تمایز حق و باطل است.

وی با اشاره به الحاق دائم ایران به کشورهای عضو پیمان شانگهای گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود و امیدواریم دولت در سایر بخش‌ها موفقیت‌های بیشتری حاصل کند و در زمینه معیشت و اقتصاد مردم اقدامات جهادی و انقلابی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان هفته قوه قضائیه و یاد و خاطر شهدای هفتم تیر را گرامی داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار