کد خبر: ۱۰۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: باید در راستای طرح حمایت از اشتغال‌زایی و توسعه روستایی در کردستان مر قانون اجرا شود.
طرح حمایت از اشتغال‌زایی و توسعه روستایی در کردستان اجرا شود

به گزارش آرانیوز از سنندج، محمد جباری پیش‌ از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان بر ضرورت توجه به مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تولید محصوصلات استراتژیک همچون گندم و توسعه روستایی در کردستان مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح حمایت از اشتغال‌زایی و توسعه روستایی با چالش‌هایی مواجه بود که در سال 98 طرح اصلاحی تصویب شد، گفت: باید در این راستا مر قانون اجرا شود، چرا که ترک‌فعل‌هایی در نحوه اجرای این قانون در استان صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اجرای قانون "تامین مسکن اقشار کم‌درآمد" را ضروری دانست و تصریح کرد: در نحوه اجرای این قانون در بخش‌های مختلف در استان انحرافاتی به وجود آمده به طوری‌که در بخش روستایی به‌جای احداث مسکن ویژه روستائیان، از تسهیلات ارزان قیمت استفاده و خانه‌هایی ساخته شده که افزاد برای تفریح و تفرج آخر هفته‌ها به روستاها می‌روند.

بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد

وی با بیان اینکه توسعه استان کردستان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی شاهراه و شاه‌کلیدهایی دارد که باید شناسایی شود، افزود: برای تحقق این اهداف باید در بخش‌های مختلف بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد.

جباری بیان کرد: در استانی همچون آذربایجان شرقی در بخش خدمات مسافربری هوایی به صورت میانگین هفته‌ای شاهد 10 پرواز خارجی هستیم در فرودگاه سنندج با وجود همه زیرساخت‌ها، در پروازهای داخلی سنندج-تهران با کلی مشکل مواجه هستیم، چرا نباید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند، البته شاهدیم استاندار ورودهایی کرده اما باید اقدامات منتج به نتیجه باشد.

شکایت 12 دستگاه دولتی از یک مدیر کردستانی

وی درباره تعلل مدیران دستگاه‌هایی که سهل‌انگاری آنان منجر به بازگشت اعتبارات می‌شود، عنوان کرد: باید دلایل و علت‌ برگشت اعتبارات بررسی و آسیب‌شناسی شود، در پرونده‌ای که در دادستانی مرکز کردستان تشکیل شده، 12 دستگاه دولتی از مدیر یک دستگاه اعلام جرم و شکایت کرده که پس از بررسی‌ها، سستی‌ و ترک‌فعل‌هایی محرز شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به ماده 598 قانون مجازات اسلامی، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از بودجه، اهمال و تفریط در هزینه‌کرد بودجه و هزینه‌کرد اعتبارات در بخش‌های غیرمرتبط تخلف محسوب شده و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: در این بخش پرونده‌هایی در دادستانی و سازمان بازرسی کردستان  تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ابراز داشت: برای پیشگیری از وقوع این جرایم آماده مشاوره و کمک به مسئولان دولتی هستیم تا با هم‌افزایی و کمک یکدیگر بتوانیم کردستان بدون 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار