کد خبر: ۱۰۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از رونمایی ‌سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستایی در سوادکوه خبر داد و گفت این طرح به صورت پایلوت در روستای " ارات‌بن" اجرا و به صورت دائمی برای کل روستاهای مازندران آغاز خواهد شد.
رونمایی از سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستایی در سوادکوه

به گزارش آرانیوز ، علی‌اصغر احمدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در مراسم رونمایی از سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستایی در روستای " اِراتِ بن" سوادکوه، گفت: باتوجه به سیاست دولت برای اجرای دولت الکترونیک در امر روستا‌ها سه نرم افزار تهیه و رونمایی شد.

وی افزود: امروز پروانه ساختمان روستاها به صورت الکترونیک صادر می‌کنیم با این روش نیازی به حضور افراد در دهیاری نداریم.

احمدی با برشمردن قابلیت‌های طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستایی ، عنوان کرد: ایمنی بالایی برای جعل نشدن دارد و دخل و تصرفی اتفاق نمی‌افتد، پیگیری امور و اینکه کار در چه مرحله‌‌‌ای قرار دارد مشخص است، میزان هزینه‌ها هم تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، ادامه داد: دستگاه‌ها حداکثر دو روز پاسخ استعلام را باید بدهند، با این طرح مساحت و تعداد پروانه‌ها و میزان عایدات دهیاری قابل کنترل می‌شود.

احمدی یادآور شد: با رونمایی این طرح که به صورت پایلوت در " ارات‌بن" انجام گرفت کار به صورت دائمی برای همه روستاهای مازندران آغاز خواهد شد.

وی از دیگر سامانه‌ها به سامانه بانک اطلاعات کل روستاهای استان و سامانه کمیسیون ماده 99 اشاره کرد و افزود: در سامانه بانک اطلاعاتی مسائل اقتصادی، اجتماعی، همه موضوعات روستا حتی شناسایی معتمدان محلی در این سامانه جمع می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه کمیسیون ماده 99 نیز راه تخلفات را می‌بندد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار