کد خبر: ۱۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵شهر و ۳۰روستای جنوب استان در حال احداث است و امسال آماده آبگیری می‌شود.

سد بالاخانلو امسال آماده آبگیری می‌شود

به گزارش آرانیوز از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در حاشیه بازدید مدیر سازمان حسابرسی استان قزوین و نمایندگان این سازمان در شرکت آب منطقه‌ای از روند اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو اظهارکرد: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵شهر و ۳۰روستای جنوب استان و بهبود آبیاری ۴هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی پایین در تلفیق با منابع آب زیرزمینی بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.

او افزود: تغذیه مصنوعی، کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه و تامین حقابه و حفظ محیط زیست از دیگر اهداف ساخت این سد هستند.

ستوده با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو گفت: این سد در حال حاضر بیش از ۸۱درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی بدنه سد نیز ۹۳درصد بوده و با این روند اجرایی مناسب و البته حمایت‌های مدیران ارشد استانی و وزارت نیرو بزودی سد بالاخانلو آماده آبگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر کلیه جبهه های کاری در این پروژه فعال بوده و تعداد ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در کارگاه این سد به همراه ۱۵۵ نفر نیرو مشغول به فعالیت می باشند.

او افزود: برآورد ریالی این پروژه حدود یک هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تامین شده و با توجه به قرار گرفتن این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی وزارت نیرو، پیش‌بینی می‌شود و در ادامه نیز اعتبارات مناسبی جهت تسریع در روند اجرایی پروژه تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال این پروژه نیز اظهارکرد: قرارداد با پیمانکار خط انتقال این سد نیز منعقد شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه به منظور شروع عملیات اجرایی هستند که مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز به مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.

شایان ذکر است سد بالاخانلو در ۳۵کیلومتری جنوب غربی بوئین‌زهرا با ارتفاع ۶۸متر از بستر و حجم مخزن ۳۸.۵میلیون مترمکعب بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.

 

برچسب ها: استان قزوین
نظرشما
آخرین اخبار