کد خبر: ۱۰۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
یک فعال سیاسی گفت:  ساکنان مناطق زلزله‌زده از سال گذشته هنوز هیچ منزلی دریافت نکردند و اسکانی ندارند و این فقط مختص زلزله‌زدگان سال گذشته نیست، بلکه از ۲۰ سال پیش زلزله‌زدگان بم هنوز اسکان مناسبی ندارند و بعضی در لاستیک‌آباد زندگی می‌کنند.
سعید قاسمی: چرا زلزله‌زدگان بم پس از حدود ۲۰ سال هنوز اسکان مناسبی ندارند؟

به گزارش آرانیوز ازمشهد، سعید قاسمی دیشب در اختتامیه و شب خاطره اردوهای جهادی بسیج دانشجویی مشهد ضمن عرض تبریک پیروزی و تسلیت برای شهدای فلسطین اظهارداشت: جهادی و جهادی‌گری چیزی نیست که زمانی که دچار بحران شدیم، بی‌برنامه وارد میدان شویم، بلکه یک هنر و توانایی است.

وی افزود: برای انجام کارهای جهادی مانند موکب زدن، برپا کردن چادر و کمپ، معاینه و رسیدگی به زلزله زدگان نیاز به تخصص و یک مجموعه ساماندهی شده است.

قاسمی کار جهادی را افتخار بسیج و جهادگران دانست و با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در نحوه نمایش فعالیت جهادگران دقت کنند، گفت: من منزجر هستم که گاهی در رسانه‌ها با تبلیغاتی مانند استفاده جهادگران از آجر و مصالح ساختمانی آنان را تحقیر می‌کنند، حال آنکه این بخش کوچکی از فعالیت بزرگ و مقدس آنهاست. وقتی سازمان ها و نهادهای رسمی مسئولیت رسمی خودشان را انجام نمی‌دهند، ما موظفیم آتش به اختیار عمل کنیم یعنی وارد میدان شویم تا مشکل مردم را حل کنیم و به کمک‌شان بشتابیم.

مسئول قرارگاه مهندسی و جهادی احمد متوسلیان ادامه داد: سازمان‌ها و نهادها نمی توانند در بحران کاری انجام دهند و اگر بحرانی هم نباشد بودجه مورد نظر را خرج این موارد نمی‌کنند و حتی اعلام عمومی هم نمی‌کنند تا مردم غیور و سمن‌ها و بسیجیان وارد میدان شوند. ساکنان مناطق زلزله‌زده از سال گذشته هنوز هیچ منزلی دریافت نکردند و اسکانی ندارند و این فقط مختص زلزله‌زدگان سال گذشته نیست، بلکه از 20 سال پیش زلزله‌زدگان بم هنوز اسکان مناسبی ندارند و بعضی در لاستیک‌آباد زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهانه نهادهای مسئول و مسئولان نبود بودجه برای رسیدگی به درد مردم است، خطاب به آنها گفت: اگر واقعا مشکل نبود و کمبود بودجه دارید، از مردم بخواهید که وارد میدان شوند.

مسئول قرارگاه مهندسی و جهادی احمد متوسلیان  با گلایه ادامه داد: متاسفانه هنوز مناطقی هست که مشکل آب و برق و گاز دارند و بعد آقایان در دولت‌های قبلی در گزارش های خود مشتی کذب تحویل مردم می‌دادند و شفاف سازی در خصوص مشکلات مناطق محروم صورت نمی‌گرفت. 

 

 
نظرشما
آخرین اخبار