کد خبر: ۱۰۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: صیانت از نیروی کار داخلی در اولویت ماست و شناسایی نیروی کار اتباع بیگانه را در استان آغاز کردیم.
شناسایی اشتغال اتباع غیرمجاز در مازندران آغاز شد

به گزارش آرانیوز از ساری، مدیرکل  تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار داشت: با هدف شناسایی اشتغال اتباع غیر مجاز جلسه مشترکی با مسئولان استانداری مازندران برگزار شد.

علی باقری با بیان اینکه حضور بازرسان کار در کارگاه‌ها افزایش می‌یابد افزود: این حضور باید سبب شود کارفرما و کارگر احساس امنیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان کار وظیفه صیانت از نیروی کار را برعهده دارند تصریح کرد: با توجه به شعار سال حمایت از تولید و اشتغال آفرینی از مهمترین وظیفه در حوزه کار به شمار می‌آید و  بازرسان کار کمک حال جامعه کار و تولید هستند.

باقری افزود: در بکار گیری فارغ‌التحصیلان بیکار با راه اندازی سامانه جست و جو با ثبت نام کارفرما در  سامانه کمبود نیروی کار در استان برطرف می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران شناسایی اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز در استان را مهم دانست و  تصریح کرد: اداره کار حمایت از تولید کنندگان  و صیانت از نیروی کار داخلی را بر عهده دارد و بازرسان کار با همکاری شهرستان‌ها اشتغال افراد غیر مجاز اتباع بیگانه را پیگیری و پایش می‌کنند‌.

وی افزود: اداره بازرسی کار توانست رتبه اول در کشور را بدست آورد که نشان از تلاش در جوزه جامعه کارگری است.

سید صالح موسوی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران نیز گفت: ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی در استان سبب شد اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با ورود به این مسئله پایش دقیقی انجام دهد و کم کاری دستگاه های ذیربط در این حوزه  پیگیری می‌شود‌.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار