کد خبر: ۱۰۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
معاون وزیر صمت در اظهاراتی رشد تولید کالا‌های داخلی را منوط به تهیه مواد اولیه مناسب دانست.

باید مواد اولیه مناسبی در اختیار تولیدکنندگان لوازم‌خانگی قرار گیرد

محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه لوازم‌خانگی گفت: خوشبختانه در حوزه لوازم‌خانگی در کشور اتفاقات خوبی افتاده است به طوری که ما امروز در حوزه‌های خاص در برخی از کالا‌های لوازم‌خانگی که با کمبود مواجه بودیم، ۹ خط جدید در دو سال اخیر افتتاح کرده ایم که نیاز به این محصولات را برطرف می‌کند.

او گفت:همچنین در سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه تصویری تولید شده است به طوری که هم نیاز‌های داخلی برآورده شده و هم به کشور‌های همسایه صادرات داشته باشیم.

برادران با اشاره به ساخت کولر گازی در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۵ هزار دستگاه تولید شد، در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۲۷۲ هزار دستگاه رسیده و در شش ماهه نخست امسال، ۱۴۷ هزار دستگاه کولرگازی تولید و برنامه ریزی شده تا پایان سال به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برسد.

معاون وزیر صمت در ادامه در خصوص مشکلات تامین اولیه مواد فولاد گفت: به طور کلی و همان طور که می‌خواهیم کالای داخلی رشد کند باید به همین میزان هم مواد اولیه مناسب‌تری را در اختیار بگذاریم.

برادران گفت: باتوجه به اینکه صنعت لوازم خانگی از دیگر صنایع متمایز است هیچ انحصاری در حوزه لوازم‌خانگی نداریم. در ابتدای دولت باتوجه به سخنان رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی این مسیر را پیش گرفتیم. به طور کلی هم صنعت خودرو باید مانند صنعت لوازم خانگی پیش برود.

نظرشما
آخرین اخبار