کد خبر: ۱۰۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ١۵٧۶ خانوار دارای فرزند چند قلو در استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 

١۵٧۶ خانوار دارای فرزند چند قلو در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند

بهزاد شهبازی در گفتگو با آرانیوز کرمانشاه، اظهار کرد: یک هزار و ۵٧۶ خانوار در استان کرمانشاه دارای فرزند چند قلو (٢ قلو، سه قلو، چهار قلو و بالاتر) زندگی می‌کنند که تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد در استان کرمانشاه ٢ خانواده چهار قلو وجود دارد و کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب، هرسین و سنقر و کلیایی به ترتیب بیشترین خانوارهای دارای فرزند چند قلو در استان کرمانشاه را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مستمری با توجه به بعد خانوار به آن‌ها پرداخت می‌شود و از خدمات غیر مستمر از جمله وام‌های اشتغال‌زایی، ودیعه مسکن، لوازم ضروری، کمک هزینه‌های درمانی، شیرخشک و پوشاک بهره‌مند شدند.

وی در ادامه گفت: به این خانوارها حدود ۶٠ مورد وام و تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد و در موارد ضروری بابت هزینه‌های درمانی به آن‌ها کمک می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سامانه سلامت وزارت بهداشت برای استفاده افرادی که بیماری صعب‌العلاج داشته باشند از جمله خانوارهای دارای فرزند چند قلوی بیمار فعال است که به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند تا در صورت نیاز هزینه‌های درمان آن‌ها تا رایگان شدن هم پیش می‌رود.

وی در خصوص مشکلات این خانوارها عنوان کرد: هزینه‌های درمانی بالا، نداشتن بیمه تکمیلی، نداشتن مسکن و عدم تطابق حقوق آن‌ها با مخارج خانوار عمده مشکلات خانوارهای دارای فرزند چند قلو هستند.

این مسئول تأکید کرد: هزینه‌های ایاب و ذهاب و خرید پوشاک و شیرخشک نیز این خانوارها را دچار چالش می‌کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار