کد خبر: ۱۰۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود سراسری شیر خشک، گفت: بازرسی مستمر از شرکت‌های پخش شیر خشک در کرمانشاه به صورت سامانه‌ای و میدانی انجام می‌شود.
بازرسی مستمر از شرکت‌های پخش شیر خشک در کرمانشاه

مهدی مجرب در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمانشاه، با اشاره به مشکل سراسری کمبود شیر خشک در کشور، اظهار داشت: فرایند تأمین شیر خشک به صورت متمرکز در کشور در یک اداره کل سازمان غذا و دارو سیاست‌گذاری و پیگیری می‌شود و به شدت پیگیر رفع مشکل کمبود شیر خشک هستند.

وی با بیان اینکه دو سطح توزیع و عرضه در استان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل پیگیری است عنوان کرد: در سطح توزیع سهمیه شرکت‌های پخش بعد از کمبودهای ایجاد شده به صورت مستمر و روزانه توسط همکاران به صورت سامانه‌ای و میدانی کنترل می‌شود و اطمینان یافته می‌شود که تمام سهمیه‌های تخصیص یافته برای استان کرمانشاه دریافت شود.

مجرب گفت: در سطح عرضه نیز از 20 مهر ماه برای دریافت شیر خشک ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد الزامی شده و امید داریم با این اقدام در روزها و هفته‌های آینده شاهد آرامش و ثبات بیشتری در تعادل بین عرضه و تقاضا باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این کالا مشمول دریافت یارانه بود احتمال داده می‌شد که مقداری از نیاز موجود در بازار به دست مصرف کننده واقعی و خانواده‌ها نمی‌رسد و امید داریم با روش ثبت مشخصات این نقیصه نیز رفع شود.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار