کد خبر: ۱۰۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در هفت ماه ابتدای امسال اعمال قانون خودروهای متخلف در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۱۵ درصد اعمال قانون خوردوهای متخلف در کرمانشاه

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمانشاه، با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل ترافیک سبب کاهش خطاهای انسانی در رصد تخلفات می‌شود، اظهار داشت: در این حوزه اقداماتی همچون نصب دوربین‌های پلاک خوان انجام شده، اما پوشش مناسب خیابان‌ها در سطح استان نیازمند نصب 180 دوربین است.

وی عنوان کرد: 720 هزار وسیله نقلیه در سطح استان وجود دارد که 65 درصد آن مختص شهر کرمانشاه است، اما امروزه با افزایش وسایل نقلیه از یک طرف و گسترش شهرها از سوی دیگر مدیریت ترافیک به روش سنتی چندان اثربخش نیست، بنابراین باید از روش‌های هوشمند در این حوزه استفاده شود.

حیدری گفت: در سال گذشته 17 دستگاه دوربین پلاک‌خوان در شبکه بزرگراهی استان نصب و در حال بهره‌برداری است، اما اگر بخواهیم در راستای هوشمندسازی و مدیریت ترافیک به خوبی عمل کنیم باید 180 دوربین در سطح معابر شهر نصب شود.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات ساکن، رصد و اجرای بهتر طرح زوج و فرد خودروها، کاهش خطاهای انسانی در رسیدگی به تخلفات و افزایش سطح اثربخشی برنامه‌ها از جمله مزایای به‌کارگیری فناوری در حوزه تردد و ترافیک شهری است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در شهر کرمانشاه عدم تناسب زیرساخت‌ها با حجم ترافیک، تعداد خودروها و تخلفات ساکن است عنوان کرد: در بسیاری از مکان‌ها پارک دوبله سبب گره ترافیکی در سطح معابر می‌شود و جهت مدیریت پارک‌های دوبله رویکرد سلبی پلیس نیاز به سامانه هوشمند دارد.

حیدری افزود: یکی از این سامانه‌های هوشمند خودروهای ثبت تخلفات ساکن هستند که امسال با توجه به مطالبات انجام شده یک دستگاه خودروی پلاک‌خوان مجهز به سامانه توسط شهرداری خریداری و در اختیار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: در هفت ماهه نخست امسال اعمال قانون خودروهای متخلف 15 درصد افزایش یافته و به عنوان نمونه رانندگان خطرآفرین 1200 وسیله نقلیه که سرعت آن‌ها در معابر درون شهری بیش از 140 کیلومتر بوده، شناسایی شدند.

حیدری افزود: با مجوز دستگاه قضایی این افراد علاوه بر توقیف 15 روزه، نمرات منفی در سوابق گواهینامه آن‌ها اعمال می‌شود و در نهایت محروم از رانندگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال نیز تعداد جان‌باختگان 10 درصد افزایش یافته است که 76 درصد مربوط به عابران پیاده است گفت: بنابراین باید زیرساخت‌های مناسب در سطح استان فراهم و از سوی دیگر عابران پیاده نیز هنگام تردد در معابر شهری به قوانین و مقررات موجود توجه داشته باشند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار