کد خبر: ۱۰۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی در استان کرمانشاه به دست هیئت نظارت نرسیده است.
تخلف انتخاباتی در کرمانشاه گزارش نشده است

به گزارش آرانیوز از کرمانشاه، علی شعبانی امروز در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای نظارت بر تبلیغات انتخاباتی هیئتی با عنوان هیئت نظارت بر تبلیغات انتخاباتی تشکیل شده که نیروهای هیئت نظارت استان، دبیر ستاد انتخابات استان و نمایندگان دستگاه قضایی حضور دارند.

وی عنوان کرد: ضابطین قضایی، نیروهای فراجا و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فضا را رصد می‌کنند و گزارشاتی که در زمینه تخلفات انتخاباتی باشد به این هیئت ارجاع و رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی به دست ما نرسیده است، گفت: افرادی از طریق رسانه‌ها روی مرز کار تبلیغاتی انجام می‌دهند و گاهی فردی که قبلاَ سر مقاله نویس نبوده اکنون سرمقاله نویس شده یا آگهی‌های تسلیت منتشر می‌کنند.

وی افزود: هر چند این موارد منع قانونی ندارد، اما چنانچه نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلعااتی گزارشی را به طور رسمی به هیئت بدهند قابل رسیدگی است و در صورت جرم بودن بنابر تشخیص این هیئت برخورد می‌شود در غیر این صورت اگر صلاح بدانند تذکر می‌دهند و بررسی می‌کنند.

شعبانی با تأکید بر تخلف بودن تبلیغات زود هنگام کاندیداها گفت: تبلیغات کاندیداها از تاریخ سوم تا نهم اسفندماه ظرف یک هفته در نظر گرفته شده که هرگونه تبلیغات زود هنگام تخلف بوده و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، افزود: عدم رعایت قانونمداری، رفتار خلاف تبلیغاتی و هم‌چنین تبلیغات زودهنگام از جمله مواردی است که در تأیید صلاحیت داوطلبان حتی پس از تأیید صلاحیت اثرگذار خواهد بود.

شعبانی با اشاره به تفاوت‌های انتخابات امسال گفت: امسال امکان استفاده کاندیداها از صدا و سیما و رادیو است که کاندیداهای استان می‌توانند با حضور در شبکه زاگرس تبلیغات خود را در مهلت قانونی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به حذف مهر انتخاباتی در شناسنامه اقدام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با درج مهر در شناسنامه برخی رسانه‌های معاند سعی در سوءاستفاده برای تشویش اذهان عمومی را داشتند، امسال برای رفع ابهام برای عدم اجباری بودن شرکت در انتخابات ثبت مهر در شناسنامه حذف شده است.

رئیس ستاد انتخابات عنوان کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها با ارائه هرگونه کارت شناسایی که کد ملی در آن درج شده باشد ماننده گواهینامه، کارت پایان خدمت و غیره افراد می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و الزامی در وجود شناسنامه نخواهد بود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار