کد خبر: ۱۰۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
سنگدوینی گفت: برای کاهش وابستگی بودجه به نفت درصدد شناسایی فرار‌های مالیاتی هستیم تا به این وسیله درآمد‌های مالیاتی افزایش پیدا کند.

کاهش وابستگی بودجه به نفت با شناسایی فرار‌های مالیاتی

به گزارش آرانیوز رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره میزان تحقق بودجه‌ریزی بدون نفت و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی گفت: تحقق بودجه بدون نفت، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسیر برای رسیدن به توسعه مناسب اقتصادی و همچنین کنترل فشار‌های هزینه‌ای بر اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: بودجه‌ریزی، بدون وابستگی به نفت و یا با کاهش وابستگی به نفت باید بسته شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: کاهش وابستگی بودجه به نفت همواره در سال‌های گذشته جزو سیاست‌های اصلی کشور بوده است. غالب بودجه کشور بحث هزینه‌های جاری است و بر مبنای عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی است که باید پاسخ‌دهی به این هزینه‌ها از محل نفت کاهش پیدا کند.

سنگدوینی تصریح کرد: دلیل تاکید بر بودجه‌ریزی بدون نفت این است که باید درآمد‌های حاصل از فروش منابع نفتی را صرف زیرساخت‌ها و توسعه کشور کنیم. معتقدیم که در این سال‌ها به سمت این هدف پیش رفته‌ایم، اما به هدف‌گذاری که تعیین شده بود نائل نشده‌ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته رهایی از وابستگی به درآمد‌های نفتی برای بودجه‌ریزی خیلی تاثیرگذار نبوده است و شاهد این موضوع بوده‌ایم. در برنامه هفتم در این مسیر و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که درآمد‌های نفتی باید صرف زیرساخت‌های نفتی، حوزه‌های نفتی و گازی، وتوسعه پالایشگاه‌ها و تامین زیرساخت‌های نفتی کشور و در مرحله بعد صرف توسعه سایر زیرساخت‌های کشور شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: برای رهایی از وابستگی بودجه به نفت، به سمت افزایش درآمد‌های مالیاتی پیش رفته‌ایم. درآمد‌های مالیاتی در بسیاری از کشور‌ها توسعه‌یافته صرف اداره امور کشور می‌شود و سایر درآمد‌ها صرف توسعه، رشد و آبادانی کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: البته هدف از رفتن به سمت درآمد‌های مالیاتی افزایش فشار به مردم به‌ویژه مردم عادی نیست و درصدد شناسایی فرار‌های مالیاتی هستیم تا به این وسیله درآمد‌های مالیاتی افزایش پیدا کند و به مردم هم فشار وارد نشود.

سنگدوینی اظهار کرد: باید مالیات و نرخ مالیاتی اخذ شده از بخش مولد اقتصاد به حداقل برسد و تولید مشمول تخفیف مالیاتی شود.

 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار