کد خبر: ۱۰۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: محصول ساخت محفظه واکنش هیدروژن ـ فلز دانشگاه بیرجند برای تولید انرژی‌های جدید به عنوان فناوری منتخب کشور رونمایی شد.
محصول فناورانه دانشگاه بیرجند به عنوان فناوری منتخب کشور معرفی شد

به گزارش آرانیوز از بیرجند، ابوالفضل اکبرپور در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران به خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه هفته پژوهش با مشارکت دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، مراکز رشد  و پژوهش برگزار شد.

وی با بیان اینکه  نمایشگاه هفته پژوهش با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهور افتتاح شد، گفت: 2 هزار و 88 محصول جدید در نمایشگاه امسال ارائه شده که 20 محصول برتر انتخاب شده و رونمایی شد، یکی از این 20 محصول، محصول دانشگاه بیرجند بود.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: در این نمایشگاه محصول «ساخت محفظه واکنش هیدروژن ـ فلز» دانشگاه بیرجند برای تولید انرژی‌های جدید به عنوان فناوری منتخب رونمایی شد.

اکبرپور ادامه داد: در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور از استان خراسان جنوبی دانشگاه بیرجند با ارائه دستاوردهای حوزه پژوهش، فناوری که جنبه کارآفرینی و نوآوری داشته در این نمایشگاه شرکت کرده است، همچنین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با هفت شرکت منتخب با شرایط خاص در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است، شرکت‌های فناور استان در زمینه تولید وکاربرد پرتوها و انرژی چگالی بالا، محصول قرص زعفران، کاهنده مصرف آب کولر، بیوچارت زرشک، محصول ناهنجاری‌های جسمی  و محصولات حوزه الکترویک، معدن و صنایع دستی در این نمایشگاه محصولاتی را به نمایش گذاشته‌اند.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار