کد خبر: ۱۱۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
معاون وزیر صنعت:
رئیس هیات عامل ایدرو، تجدید ارزیابی دارایی‌ها را راهکار برون رفت خودروسازان از زیان‌ انباشته و رفع تهدید خروج از بازار دوم معاملات بورس دانست.

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی منجر به خروج خودروسازان از زیان‌ خواهد شد

به گزارش آرانیوز،، بابک احمدی در بازدید از خط تولید محصول جدید ایران خودرو، اعلام کرد: اساساً فعالیت در حوزه تولید، بخصوص در صنایع فنی پیچیده ‌است. این صنعت می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد اما به شرط آنکه دخالت‌ها کم‌تر شده و اجازه دهند خودروسازی مسیر توسعه پیش بگیرد.

نگرانی‌هایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماه اخیر ایران‌ خودرو این نگرانی رفع شده و تولید روند افزایشی را طی می‌کند. زیان انباشته از چالش‌های فعلی خودروسازان داخلی و مسیر برون‌رفت از آن تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. این اقدام باید با سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از بازار دوم معاملات بورس از میان برود.

اثر سهام خودروسازان بویژه ایران‌ خودرو در عملکرد بورس بسیار است و هرگونه اتفاق بد، سبب زیان شدید به بورس خواهد شد. ماه‌های پایانی سال برای خودروسازی ها بسیار پراهمیت است. افزایش تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین می‌شود.

برقی‌سازی خودروها راهبرد جدی وزارت صنعت است که مورد حمایت رئیس جمهور  نیز قرار دارد. فرهنگ‌سازی برای خودروی برقی اقدام مهمی است. ایران‌ خودرو با تولید ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه خودرو برقی در سال آینده رسالت را در توسعه صنعت بجا خواهد آورد.

 

نظرشما
آخرین اخبار