کد خبر: ۱۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:
کارشناس بازار سرمایه با اعلام تفاوت این هفته بازار سهام، پیش بینی کرد شاخص بورس تا پایان سال با رشد تدریجی همراه باشد.

تفاوت این هفته بازار و پیش بینی رشد تدریجی شاخص بورس تا پایان سال

به گزارش آرانیوز،، احمد اشتیاقی با بیان اینکه هفته جاری برای بازار سرمایه متفاوت بود به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: با توجه به تحمیل ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک از هفته گذشته، کارشناسان بسیاری تصور می‌کردند هفته جاری، سراسر قرمز پوش باشد. با این وجود شنبه وضعیت متفاوتی در پیش گرفت و روندی متعادل را پشت سر گذاشت. سرخی و سبزی شاخص تا اواسط هفته تداوم پیدا کرد تا اینکه دیروز در سطح  ۲.۱۵۶ میلیون واحدی ایستاد.

ارزش معاملات خرد دیروز شامل سهام و حق تقدم بالغ بر ۴.۶ هزار میلیارد تومان بود. به علاوه ۱۲۳میلیارد تومان پول حقیقی نیز از گردونه معاملات خارج شد. با این وجود به نظر می‌رسد التهابی در نرخ ارز، ایجاد و روند آن چند روزی افزایشی شد. همچنین گواهی‌های شمش طلا در حجم بالایی مورد معامله قرار گرفتند. به نظر می‌رسد روند بازار در ماه‌های آینده صعودی باشد. چرا که هفته جاری پاسخ مطلوبی به ریسک‌های گوناگون متبادر ساخت.

انتشار گزارش‌های ۹ ماهه در هفته‌های آینده می‌تواند بازار را تحت‌الشعاع قرار دهد. از طرفی اگر اخبار تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها به نتیجه جامع‌تر برسد و در سطح گسترده‌ تری عملیاتی شود با توجه به اینکه استاندارد حسابداری شماره ۱۵ نیز برطرف شده می‌توان نسبت به رشد بورس در ماه‌های آینده امیدوار بود.

با بررسی عوامل پیش رو، بورس در شرایط کنونی با توجه به مخاطرات گوناگون می‌تواند روند متفاوتی در پیش بگیرد. نرخ "اخزا" ها که به صورت بلوک برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شوند در چند روز اخیر روند افزایشی داشته که احتمال افزایش نرخ سود اوراق را گوشزد می‌کند و می‌تواند عاملی منفی برای بورس باشد. بنابراین با در نظر گرفتن مجموعه این عوامل، رشد تدریجی شاخص تا پایان سال پیش بینی می شود.

 

 

نظرشما
آخرین اخبار