کد خبر: ۱۱۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
رییس سازمان مالیاتی با اشاره به افزایش حدود ۵۰ درصدی سهم مالیات در لایحه بودجه سال آینده، علت رشد دو سال اخیر این بخش از بودجه عمومی را اعلام کرد.
توجیه افزایش سهم مالیات از بودجه به ۵۰ درصد از زبان رییس سازمان مالیاتی!  

به گزارش آرانیوز، هادی سبحانیان با اشاره به افزایش 20 درصدی سهم مالیات در بودجه دو سال اخیر در همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی، گفت: با توجه به مبانی نظری و تجربه سایر کشورها که در اسناد بالادستی بارها تکرار شده بود باید از منابع نفتی فاصله گرفته و به سمت منابع پایدار مالیاتی حرکت کرد.

وی افزود: این سال ها دستاورد مهمی در این زمینه نداشت و امروزه این سوال وجود دارد چرا کشوری که نفت دارد باید مالیات بگیرد؟ حتی اگر ایران فروش نفت آسانی هم داشته باشد، منابع نفتی باید سرمایه‌گذاری و برای آیندگان بماند. قیمت نفت و میزان فروش آن نیز در اختیار نبوده و شیر آن در اختیار نظام بین‌المللی است. در نتیجه نباید هزینه جاری و هزینه‌های ثابت فزاینده را به نفت گره زد.

سبحانیان ادامه داد: در حالی حدود 50 درصد منابع بودجه عمومی از مالیات تامین می‌شود که این عدد در دو سال قبل حدود 30 درصد بود. بنابراین باید در حوزه فرهنگ‌ سازی مالیاتی به سوالات جدی افکار عمومی پاسخ داد تا مالیات ستانی به موضوعی طبیعی و جاافتاده تبدیل شود.

انتهای پیام

نظرشما
آخرین اخبار