کد خبر: ۱۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
استاندار خراسان شمالی، گفت: سرمایه‌گذاری که توسط افراد و شرکت‌ها در این ۱۳ زنجیره ارزش توسط فولاد، پتروشیمی، آلومینیا و غیره صورت گرفته است ۷۴ هزار میلیارد تومان است.
۷۴ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در خراسان شمالی

به گزارش آرانیوز از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی در شهرستان شیروان، اظهار داشت: بخشی از تولیدات این خطه به دلیل نبود زنجیره ارزش خام به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

وی افزود: خراسان شمالی در تورم حدود 18 رتبه وضعیت استان بهتر شده است، تورم در 140 مورد بررسی می‌شود و در بحث آشامیدنی، غیرآشامیدنی و رفاهی که در مورد برخی از قیمت و کالاها که به صورت متمرکز اعلام می شود و هزینه حمل هم بر روی آن‌ها حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث گوشت و مرغ استان خراسان شمالی تولید کننده است و همواره از سایر استان‌ها قیمت‌ها پایین بوده است ولی در برخی از کالاها چون سراسری است موفق نشدیم آن نفوذ لازم را برای کنترل نرخ داشته باشیم، گفت: این گروه مشغول آن هستند که این تورم را در استان کاهش دهد.

استاندار خراسان شمالی، گفت: در بحث جهش تولید 13 زنجیره ارزش شناسایی شده است و دنبال آن هستیم برای استان درآمدزایی داشته باشند تا از خام فروشی جلوگیری شود که شامل زنجیره ارزش گوشت، فرش، گیاهان دارویی، عسل، زعفران و غیره است.

حسین‌نژاد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری که توسط افراد و شرکت‌ها در این 13 زنجیره ارزش توسط فولاد، پتروشیمی، آلومینیا و غیره صورت گرفته است 74 هزار میلیارد تومان است که برآورد ما این است در صورت جهش و تکمیل آن 24 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار