کد خبر: ۱۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه دولت بار مالی تشکیل استان‌های جدید را برعهده دارد، گفت: تشکیل البرز تجربه موفقی در شکل‌گیری استان جدید بود و تشکیل استان‌ جدید با بررسی و کار کارشناسی در هیئت دولت انجام می‌شود.
تشکیل البرز تجربه موفقی در شکل‌گیری استان جدید بود

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با آرانیوز در شهریار، در خصوص ایجاد استان تهران غربی، اظهار داشت: با تشکیل استان تهران غربی، زیرساخت‌های استان جدید نیز به زودی ایجاد می‌شود‌.

وی با بیان اینکه تشکیل استان البرز تجربه موفقی در شکل‌گیری استان جدید بود، افزود: مشکلات کرج سابق با تشکیل استان البرز حل شد و دولت از تجربه استان البرز در تقسیم استان تهران بهره‌‌‌مند می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد تصریح کرد: مشکلات شهر تهران و غرب و شرق این استان با تشکیل‌ استان‌های جدید برطرف خواهد شد و دولت سیزدهم با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

حق‌وردی با بیان اینکه تشکیل استان‌ جدید تهران غربی با بررسی و کار کارشناسی در هیئت دولت انجام می‌شود، گفت: بعد از تصویب در هیئت دولت تشکیل استان‌های جدید غربی و شرقی در مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته می‌شود و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد در پایان با بیان اینکه هزینه‌های شکل‌گیری استان غربی توسط دولت برآورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت با ارائه لایحه تشکیل استان جدید تمامی بار مالی آن را برعهده می‌گیرد و قطعاً برای آن برنامه دارد‌.

 
نظرشما
آخرین اخبار