کد خبر: ۱۱۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
امروز زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی آمده‌اند تا به یاد رئیس جمهور محبوبشان نغمه‌های عاشقانه "رضا رضا "سر دهند.
حال و هوای حرم مطهر رضوی در سوگ رئیس جمهور شهید

به گزارش آرانیوز از مشهد، امروز همه جا پر از عطر زیارت و حرم است، اینجا پناه درد و دل‌های چله‌نشینان است و هر کسی آمده تا با خودش چیزی به صله ببرد در آستانه میلاد شاه خراسان، پیرمردی با کلاه نمدی سبز، نشسته کنار سقاخانه، زنی با چادری مشکی و شالی پنبه‌ای و بلند تکیه زده به ویلچری که پسر جوانش رو آن نشسته است. پسر جوان که روی ویلچر کنار مادرش نشسته و در حالی که دست‌هایش را بالاتر از صورتش قرار داده به پهنای صورت اشک می‌ریزد؛ وسط صحن به گنبد طلایی آقا خیره شده و کلی از ناگفته‌هایش را مو به مو برای امام رئوف زمزمه می‌کند و با صدای زیبایی زمزمه می‌کند که «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ام».

 

اما در روز میلاد امام مهربانی‌ها گوشه گوشه صحن‌ها و رواق‌ها حال و هوای متفاوتی دارد همه داغدار سانحه‌ای هستند که در عصر روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در شب میلاد امام رضا (ع) هلیکوپتر رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان در مناطقی از استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب کشورمان و هیئت همراهش به شهادت رسیدند.

همه داغدار شهادت رئیس جمهور محبوبشان هستند، هر زائر و خادمی که از باب‌الجواد وارد حرم مطهر می‌شود داغدار و دلتنگ خادم و رئیس جمهور مردمی و محبوبش است.

 

حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد امام رضا حال و هوای متفاوتی دارد، امروز همه آمده‌اند تا در حرم مطهر عطر و بوی شهادت را استشمام کنند و به یاد خادم شهیدِ امام رئوف نغمه‌های عاشقانه «رضا رضا» سر دهند.

اینجا مشهدالرضا است و خدام حرم رضوی و زائران داغدار شهادت رئیس جمهور محبوبشان و سید محرومان هستند، اینجا در بارگاه ملکوتی همه برای عرض تسلیت به آستان مقدس امام رضا(ع) آمده‌اند، چرا که آیت‌الله رئیسی از ارادتمندان اهل بیت (ع) و مفتخر به خادمی حرم مطهر رضوی بودند.

 

اینجا دیدگان اشکبار است به یاد رئیس جمهور شهیدی که برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد و در مقابل رجزخوانی‌های پوشالی استکبار دلاورمردانه ایستاد و در نهایت این راه را با خون پاکش جاودانه کرد، راهی که حالا با شهادتش ابدی شده است.

اینجا مشهدالرضا است؛ مردم شهید آیت‌الله رئیسی را از خودشان می‌دانستند و احساس می‌کنند، عزیزی را از دست داده‌اند. این از دست دادن برای مردم بسیار گران است و غم و اندوه فراوانی دارند. شهادت رئیس جمهور هدیه‌ای بود که خداوند متعال نصیب ایشان کرد.

 

دختر جوانی با چادری عربی و چشمانی قرمز و صورت بغض آلود گوشه‌ای از درب ورودی باب‌الجواد تکیه داده و به آقا تسلیت عرض می‌کند وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص شهادت آیت‌الله رئیسی می‌گوید: باید برای حال خودمان گریه کنیم، بر حال رئیس جمهور شهید کسی گریه نمی‌کند، چرا که او به خدا پیوست و باید رفتنش را به او تبریک گفت، چرا که «عند ربهم یرزقون» برایشان اتفاق افتاد.

مرد جوانی که گویا برای میلاد امام رضا(ع) به مشهد آمده و امروز داغدار خادم همیشگی امام رضا(ع) است در خصوص شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور شهیدمان می‌گوید: گویی خبر از دست دادن یک پدر را شنیده‌ایم و کوهی از غم در یک آن بر سرمان آوار شده است، آیت‌الله رئیسی در اذهان ما مردی رشید، مؤمن و خداترس و دلاور نقش بسته بود؛ مردی که برای مردمش حاضر بود جان بدهد و البته این ارتباط دوسویه بود؛ مردم نیز نمی‌خواستند به هیچ وجه این مرد را از دست بدهند.

 
نظرشما
آخرین اخبار