به گزارش آرانیوز از بوشهر، احمد لطفی با اشاره به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه اظهار داشت: در واقع پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه که از 15 سال پیش شروع شده بود به سبب عدم تامین منابع مالی کارگاه آن در وضعیت غیرفعال و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت.
وی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز ابتدای دولت سیزدهم دارای 12 درصد پیشرفت فیزیکی بود ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال 1400 نشستی با حضور شهید آیتالله رئیسی در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در منطقه تنگستان تشکیل و مقدمه تامین منابع و اعتبارات آن هموار شد.
فرماندار تنگستان با بیان اینکه با پیشنهاد رئیس جمهور شهید به مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ارزی، منابع لازم تامین شد گفت: با تهاتری که از طریق نفت صورت گرفت منابع مالی این پروژه تامین شد و امروز راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه خصوصاً در تنگستان بهعنوان مهمترین و سختترین قطعه آن فعال و به صورت مستمر کار آن در حال انجام است.
لطفی بخش دوم راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه را به سمت چغادک دانست و بیان کرد: پیمانکار این مرحله انتخاب و تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در منطقه تنگستان را 33 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهرهبرداری شود.
وی طول راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه را 450 کیلومتر دانست و اضافه کرد: 140 کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر و 25 کیلومتر آن در شهرستان تنگستان است.
وی افزود: از سختترین قطعات 140 کیلومتری خط ریلی استان بوشهر احداث تونل و پلهای آن در تنگستان قرار دارد.