کد خبر: ۱۱۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از تسهیل شرایط تولید در این منطقه با در نظر گرفتن معافیت‌هایی برای تولیدکنندگان خبر داد.
شرایط تولید در منطقه آزاد قشم تسهیل شد

به گزارش آرانیوز از قشم، محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی امروز در نشستی، اظهار داشت: با تصویب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد، عوارض مواد اولیه و قطعات منفصله واحدهای تولیدی منطقه و دستگاه‌های خط تولید و قطعات مصرفی در خط تولید، به شرط نو بودن برای واحدهای تولیدی منطقه با ارائه مجوز ورود مدیریت صنایع سازمان صفر است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل و رونق تولید در سال جاری با تصویب هیئت مدیره، ماشین آلات مورد نیاز برای تولید و پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان با تأیید مدیر شیلات و کشاورزی براساس بند 1-8 عوارض واردات کالا اصلاحی 26 اسفندماه 1374 از عوارض معاف هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این عوارض گمرکی قطعات CKD و SKD واحدهای تولیدی منطقه مشمول سه درصد ارزش سیف است.

عظیم‌زاده اردبیلی تصریح کرد: ورود قطعات و ماشین‌آلات و لوازم و تجهیزات ایجاد پالایشگاه و خط تولید میعانات گازی و نفتی و پتروشیمی، شرکت های تولیدی مرتبط نیز یک درصد ارزش سیف عوارض تعیین شده است.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود 300 کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌‌های انرژی است.

 
نظرشما
آخرین اخبار