کد خبر: ۱۱۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
نخستین جشنواره فیلم کوتاه زندگی با محورهای مرتبط با جوانی جمعیت و خانواده ۲۵ تا ۲۷ خرداد در یزد برگزار می‌شود.
یزد میزبان نخستین جشنواره فیلم کوتاه زندگی شد

به گزارش آرانیوز از یزد، آیت‌الله زهیر حاجی حسینی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه زندگی از سال گذشته کلید خورد اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع ازدواج، جوانی جمعیت و خانواده یکی از اولویت‌های اصلی نظام است و به ویژه دولت مردمی آیت الله شهید رئیسی این موضوع را به عنوان یک اصل دنبال می‌کرد، جای یک کار فرهنگی در این بین خالی بود.

وی با بیان اینکه مسئله ترویج ازدواج بینشی و نگرشی است و عوامل مختلفی در رشد آن تاثیرگذار است گفت: قطعا مسائلی از جمله اشتغال و معیشت نقش مهمی در رشد یا کاهش آمار ازدواج دارد اما یکی از اصلی ترین عوامل همین مسائل بینشی و نگرشی است که برای ارتقای آن بهترین ابزار هنر و رسانه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد زمان برگزاری این رویداد را 25 تا 27 خرداد دانست و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار این جشنواره با این موضوع در کشور رقم خورده و استان یزد به عنوان دبیرخانه ملی جشنواره زندگی معرفی و فراخوان آن منتشر و فرآیند اجرایی آن آغاز شد و اختتامیه این جشنواره همزمان با شب عید قربان برگزار می‌شود.

حاجی‌حسینی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش مستند و داستانی برگزار می‌شود و خوشبختانه پذیرای 712 اثر از 29 استان کشور در این جشنواره بودیم.

وی با بیان اینکه قرار است که در مدت سه روز این جشنواره به میزبانی شهر یزد برگزار شود گفت: ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی محورهای موضوعی این رویداد هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از ورود 16 اثر مستند و 26 اثر داستانی به بخش رقابت و اکران خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 9 اثر مربوط به فیلم‌سازان یزدی است و مابقی مربوط به دیگر استان‌های کشور است که بالاترین آمار مربوط به تهران است.

دومین دوره جشنواره زندگی برگزار می‌شود

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت و خانواده یک اصل در نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید و هر کسی که دغدغه ایران را داشته باشد باید  در این حوزه تلاش کند.

وی تصریح کرد: در بخش تصویر به این نتیجه رسیدیم که مشکل اصلی در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت بحث فرهنگسازی است و اصل داستان را زمانی که نگاه کنیم مشخص می‌شود که موضوع فرهنگ‌سازی حلقه مفقوده‌ای است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه فراخوان دومین دوره این جشنواره هم همزمان با این روزها منتشر خواهد شد گفت: با انعقاد تفاهم نامه مربوط به این جشنواره و انتشار فراخوان، رسما دومین دوره آن شروع خواهد شد.

زارع‌زاده با بیان اینکه قطعا اجرای این جشنواره در سال‌های آینده کیفیت بسیار بیشتری خواهد داشت گفت: تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده جشنواره به گونه‌ای‌ برگزار شود که آثار اختصاصی ویژه همین جشنواره ارسال و تولید شود.

 
نظرشما
آخرین اخبار