کد خبر: ۱۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
مدیرکل  حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان یک نقطه استاندارد برای دفن پسماند وجود ندارد، مسئله مدیریت پسماند باید در اولویت قرار گیرد.
مکان استانداردی برای دفن پسماند در چهارمحال و بختیاری نیست

به گزارش آرانیوز از شهرکرد، سعید یوسف‌پور، امروز در  جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به اینکه در این استان با چالش مدیریت پسماند مواجه هستیم، اظهار کرد: این مسئله باید در اولویت قرار بگیرد، باید گفت در این حوزه کارد به استخوان رسیده است. 

وی تأکید کرد: رهاسازی و دفن غیراصولی زباله، آلودگی بسیاری را به محیط‌زیست، آب و خاک تحمیل کرده است، باید اهمیت این مسئله برای تمامی افراد جامعه تبیین شود.

یوسف‌پور با بیان اینکه اولویت چهارمحال و بختیاری محیط‌ طبیعی است، عنوان کرد: باید تمرکز در استان بر موضوع مدیریت پسماند باشد و در این حوزه باید از تمامی ابزارهای قانونی بهره‌مند شویم، اگر مقدمات کار فراهم شود، می‌توان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کرد.

مدیرکل  حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان یک نقطه استاندارد برای دفن پسماند وجود ندارد، عنوان کرد: تفکیک زباله از مبدأ بهترین راهکار برای مدیریت پسماند است، مدیریت پسماند موجب می‌شود، بتوانیم از ارزش افزوده ایجاد شده درآمدزایی کنیم.

از زباله به‌عنوان طلای کثیف درآمدزایی باید داشت

شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز  با اشاره به اینکه موضوع مدیریت پسماند برای حفظ محیط‌زیست بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا از زباله به‌عنوان طلای کثیف درآمدزایی داشته باشیم. 

وی بیان کرد: دستور کار چند جلسه کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری به موضوع مدیریت پسماند اختصاص پیدا کرد، قطعاً این موضوع با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی قابل حل است. 

زارع با تاکید بر اینکه رهاسازی زباله در طبیعت بسیار آزاردهنده است و به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: باید دست به دست بدهیم تا موضوع مدیریت پسماند در استان به‌صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد و معضل دفن غیراصولی زباله حل شود. 

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استفاده از نایلون‌های پلاستیکی در خرید بسیار مرسوم است، فرهنگ‌سازی برای جایگزینی کیسه‌های خرید پارچه‌ای به‌جای نایلون در این حوزه بسیار مؤثر خواهد بود تا زباله کمتری تولید کنیم. 

 

 
نظرشما
آخرین اخبار