کد خبر: ۱۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی کنتورهای آب، این اقدام را گامی اساسی برای مدیریت منابع آب کشور دانست.
هوشمندسازی کنتور‌های آب؛ گامی اساسی برای مدیریت منابع

به گزارش آرانیوز از یزد، مسعود علویان صدر صبح امروز در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و آمار آب و فاضلاب جنوب شرق کشور، گفت: نصب کنتورهای هوشمند در قالب برنامه هفتم توسعه، یک ضرورت اساسی است.

وی افزود: که امسال با همکاری گروه‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برنامه نصب یک و نیم میلیون کنتور هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

علویان صدر بیان کرد: کنتورهای هوشمند جدید با هدف پایش دقیق مصرف آب طراحی شده‌اند و قادرند الگوی مصرف هر خانواده را محاسبه کنند. این ویژگی به کاهش هدررفت آب و بهبود مدیریت منابع آبی کمک شایانی می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به اجرای موفق طرح‌های مدیریت هوشمند منابع آب در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت که این طرح‌ها با استقرار سامانه‌های پیشرفته در حال اجرا هستند. به عنوان مثال، در استان یزد زیرساخت‌های پهنه‌بندی و کنترل فشار به خوبی پیشرفت داشته است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه جدیدی به نام "هما" خبر داد که در پنجره خدمات دولت قرار دارد و مجموعه‌ای از 22 خدمت فنی و خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد. یکی از امکانات این سامانه، موتور صدور قبض است که در مرحله تست آزمایشی قرار دارد و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این نشست با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری و مدیران برنامه‌ریزی و بودجه از استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد. مسئولان با بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، بر لزوم همکاری بیشتر برای بهبود وضعیت منابع آبی تاکید کردند.

نصب و استفاده از کنتورهای هوشمند می‌تواند گامی مؤثر در جهت مدیریت بهتر منابع آب کشور باشد و به کاهش مصرف بی‌رویه و بهینه‌سازی استفاده از این منابع حیاتی کمک کند.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار