کد خبر: ۱۱۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
عضو شورای شهر قم گفت: یکی از فعالیت‌ها برای حفاظت از محیط‌زیست و محیط زندگی شهری، برنامه‌ریزی برای خروج صنایع آلاینده‌ها از داخل شهر و استقرار آنها در مناطق مناسب و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست است.
خروج صنایع آلاینده از شهر قم باید ادامه یابد

سید مجتبی سبحانی در گفت‌وگو با آرانیوز در قم بیان کرد: حفاظت از محیط‌زیست از جمله زمین، خاک و هوا وظیفه همه ارگان‌ها، نهادها و از جمله شهروندان است و نمی‌توان آن را فقط به یک ارگان یا نهاد خاص تقلیل داد؛ در دین مبین اسلام به حفاظت از زمین به‌عنوان امانت الهی بارها تأکید شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از فعالیت‌های مثبت در حفاظت از محیط‌زیست افزایش هوشمندانه و متناسب با اقلیمِ فضای سبز در محیط شهری قم است؛ کاشت گیاهان و توسعه فضای سبز باعث جلوگیری از گردوغبار شده و از طرفی باعث لطافت و پاکی هوا می‌شود. 

سبحانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های برای حفاظت از محیط‌زیست و محیط زندگی شهری برنامه‌ریزی برای خروج صنایع آلاینده‌ها از داخل شهر و استقرار آنها در مناطق مناسب و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در چند سال اخیر صنایع بسیاری که هم آلاینده بودند و هم از نظر سمعی و بصری محیط شهری را آلوده می‌کردند، از شهر خارج شده و در مکان مناسب مستقر شدند. این مسئله همچنان ادامه دارد تا فضای شهر قم عاری از هر گونه آلایندگی شود.

 
نظرشما
آخرین اخبار