کد خبر: ۱۱۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
امام جمعه میبد بر تقویت حرکت دانش‌بنیانی در صنعت و مشارکت نخبگان تأکید کرد و گفت: لازم است که نقش دانش‌بنیان‌ها در آینده صنعت و اقتصاد تقویت شود.
نقش دانش‌بنیان‌ها در آینده صنعت و اقتصاد تقویت شود

به گزارش آرانیوز از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با جمعی از صنعتگران میبد، بر لزوم تقویت حرکت دانش‌بنیانی در صنعت و ضرورت حضور فعال نخبگان و سرمایه‌گذاران در این مسیر تأکید کرد.

وی اظهار داشت: نسل جدید صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران باید با نقشه راه جدید وارد مدار بالاتری شوند و حرکت دانش‌بنیانی را تقویت کنند.

اعرافی، صنعت را پدیده‌ای درونزا و تولیدکننده کار، اشتغال و ثروت معرفی کرد و بیان کرد: این صنعت می‌تواند مشکلات کشور، استان و شهرستان را حل کند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور به چالش‌های مختلفی که سرمایه‌گذاران و مردم با آن مواجه‌اند، به ویژه در زمینه محیط زیست اشاره کرد و گفت: نباید به دلیل موج تغییرات در کشور دچار رخوت و سستی شوند.

وی افزود: برای دستیابی به رشد و ارتقای تولید و اشتغال، نیاز است که مردم، صنعت‌گران و نخبگان با دیدی جامع و همبستگی بیشتر، شهرستان میبد را به عنوان الگویی در سطح استان و کشور معرفی کنند.

اعرافی خاطرنشان کرد: حرکت دانش‌بنیانی در صنعت به عنوان یکی از مهمترین گام‌ها در پیشرفت کشور، نیازمند حمایت و رفع موانع برای نسل جدید نخبه و تحصیل‌کرده است.

امام جمعه میبد بر تقویت خوشه قطعه‌سازی، توجه به مقوله سلامت و محیط زیست در صنایع، و عدالت محوری با افزایش حضور مردم در سرمایه‌گذاری‌ها تأکید کرد.

وی دانشگاه و صنعت را دو بال یک حرکت دانست و از صنایع بزرگ خواست تا با بورسیه تحصیلی، از نخبگان و دانشجویان برتر حمایت کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور همچنین بر اهمیت استفاده از منطقه ویژه اقتصادی با نگاه محیط زیستی و تمرکز بر صنایع برتر و سبز تأکید کرد و پیشنهاد داد فضایی برای سرمایه‌گذاری صنعتگران میبدی اختصاص یابد که هیچ شهرستان دیگری را تحت تأثیر قرار ندهد و مشکلات محیط زیستی نداشته باشد.

اعرافی به برنامه هفتم توسعه با رویکرد تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و بر لزوم بهره‌برداری استانی از این طرح‌ها در ابعاد مختلف تأکید کرد.

 
نظرشما
آخرین اخبار