کد خبر: ۱۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این خراسان رضوی تاکنون خبر داد.
خرید گندم در خراسان رضوی از مرز ۱۰۲ هزار تن گذشت

به گزارش آرانیوز از مشهد، وحیدرضا فریدونی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است، اظهارداشت: عملیات خرید تضمینی گندم از اوایل سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از 50 مرکز خرید در سطح استان فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال 1403، گفت: قیمت پایه خرید گندم 17هزار و 500تومان تعیین شده که این قیمت با یک درصد افت مفید و 4 درصد افت غیر مفید به ترتیب به 17 هزار و 500 تومان و 18 هزار و 500 تومان افزایش می‌یابد.

فریدونی در خصوص شرایط گندم‌های سِن نوعی افت گندم توضیح داد: گندم سن زده حداکثر تا 2 درصد بدون کسر بها و بالاتر از 2 درصد به ازای هر درصد تا 4 درصد 2500 ریال از بهای گندم کم می‌شود، همچنین گندم‌های آفت‌زده تا3500 کسر از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌های جهاد کشاورزی استان در زمینه مبارزه با آفت سن، گفت: خوشبختانه امسال با توجه به مبارزات خوبی که توسط همکاران ما در جهاد کشاورزی استان با آفت سن صورت گرفته، وضعیت سیل‌زدگی گندم‌ها به طور قابل توجهی کنترل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فصل برداشت، حدود 420 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که این رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خواهد داشت.

فریدونی اظهارکرد: تاکنون 100 درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.کشاورزان برای دریافت وجه خود باید به بانک عامل مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در استان، تصریح کرد: تاکنون بیش از 102 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورزان، یعنی پرداخت مطالبات آنها، گفت: خوشبختانه خبر مسرت‌بخش برای گندم‌کاران عزیز استان این است که تاکنون 100 درصد مطالبات مربوط به گندم خریداری شده از آنها به طور کامل پرداخت شده است.

فریدونی در خصوص نحوه پرداخت‌ها توضیح داد: پرداخت‌ها به صورت مستقیم از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به حساب بانکی کشاورزان واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه کشاورزان برای دریافت وجه خود باید به بانک عامل مراجعه کنند، افزود: برای تسریع در فرآیند پرداخت، از کشاورزان تقاضا داریم که مدارک مورد نیاز شامل کارت ملی، کارت بانکی و اسناد مثبته مربوط به مالکیت زمین و زراعت را به همراه داشته باشند.

وی  به ارائه توصیه‌هایی به کشاورزان برای تسریع در فرآیند پرداخت مطالباتشان پرداخت و گفت: کشاورزان قبل از مراجعه به بانک، از فعال بودن حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانند با کارشناسان اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان خود تماس بگیرند.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار