کد خبر: ۱۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:
آیت‌الله «صفری» بر تهیه و انتشار محتوا‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی بر اساس نیاز‌های روز جامعه تاکید کرد.

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «یدالله صفری» نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته (شنبه) در آئین استقبال از ماه محرم در اجتماع روحانیان و مبلغان در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی مغان، اظهار داشت: روحانیان و مبلغان دینی در ترویج شعائر و آموزه‌های اسلامی و هچنین بصیرت افزایی در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارند و تلاش آنها هر چه در مسیر نیاز‌های جامعه باشد، تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی شناخت و دقت بر شبهات و ضرورت پاسخ به سئوالات و ابهامات را از رسالت‌های علما و مبلیغان دینی برشمرد و ماه محرم را بهترین فرصت تدبر در فرهنگ اصیل پایداری و آزادگی دانست و بر اصالت آئین‌ها و برنامه‌های عزاداری ماه محرم تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش انتخابات، جریان مقاومت و چله خدمت را سه محور اساسی برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اعلام داشت و تلاش علمی و فکری روحانیان در راستای جهاد تبیین را خواستار شد.

حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» ادامه داد: پرچم مقاومت، بصیرت و انتخابات در استان اردبیل همواره در اوج و اهتزار بوده است و امروز نیز زنده نگهداشتن یاد و نام شهید جمهور و سایر شهدای خدمت، عامل موثری برای انتخاب آگاهانه در جامعه است.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محتوا‌های مفید و قابل توجهی با هدف تبیین و روشنگری در ایام انتخابات تهیه کرده و در اختیار روحانیان و فعالان فرهنگی و تبلیغی استان قرار می‌دهد.

در ضمن آئین‌های ماه محرم در گرمی مغان از شور و حال خاصی برخوردار است و مردم با برپایی مجالس استقبال از ماه محرم، سوگواری در سالروز شهادت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین (ع) و اجرای آئین طشت گذاری، به طور رسمی عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش را آغاز می‌کنند.

شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرشما
آخرین اخبار