کد خبر: ۱۱۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، گفت: ۷ شهرستان اطراف کاشمر در حالت آماده باش قرار دارند و ۲۵ ارزیاب و نجاتگر هلال احمر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.
۷ شهرستان اطراف کاشمر در آماده باش قرار دارند+تصویر

سیدعلی منیری در گفت‌وگو با آرانیوز در مشهد، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله 5 ریشتری در کاشمر و خلیل‌آباد 15 تیم عملیاتی با ظرفیت 60 نفر از اعضای تیم‌های پیشروی جمعیت هلال احمر و تیم‌های جستجو نجات و عملیات و واکنش سریع و تیم های تجهیزاتی  جهت ارزیابی منطقه اعزام شدند.

وی افزود: نقاطی مانند  کاشمر و منطقه زنده جان و دیگر روستاهای تحت شعاع  زلزله مورد ارزیابی قرار گرفتند و تا ساعت 14 و 40 دقیقه امروز تمامی اقدامات با همکاری فرمانداری و بخشداری صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، تصریح کرد: 7 شهرستان اطراف در حالت آماده باش قرار دارند و برای اسکان‌های اضطراری احتمالی مکان‌یابی‌ها نیز در حال انجام است.

منیری خاطرنشان کرد: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است.

وی گفت: ارزیابی در سه روستاهای نزدیک به مرکز وقوع زلزله یعنی "زنده‌جان، محمدیه و کسرینه" در حال انجام است که در گزارش‌های نخستین خساراتی به منازل روستای "زنده جان" وارد آمده است.

آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان‌های مجاور کاشمر

علیشاهی، مسئول روابط‌ عمومی اورژانس 115 مشهد نیز اظهار داشت: بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس 115  خلیل آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز سریعا اعزام شوند.

وی افزود: اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 از تربت حیدریه و نیشابور به کاشمر جهت پشتیبانی لازم اعزام خواهند شد.

مسئول روابط‌ عمومی اورژانس 115 مشهد، تصریح کرد: اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی جهت تسهیل در انتقال مصدومین آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومین به سایر مراکز درمانی شهرستان‌ها و مشهد منتقل شوند.

همچنین عصمتی، معاون سیاسی امنیتی  فرماندار کاشمر در گفت‌وگو با آرانیوز، اظهار داشت: زلزله‌ای در ساعت 13 و 30 دقیقه حوالی شهر کاشمر را لرزاند و نیروهای ارزیاب اعزام شدند و تنها خسارات جزیی به ساختمان ها وارد شده استو 

وی افزود: ستاد مدیریت بحران در فرمانداری جهت ارائه خدمات به شهروندان تشکیل شده است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار