کد خبر: ۱۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
فرمانده سپاه استان خوزستان با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرایط ویژه‌ای دارد که پس از شهادت رئیس جمهور مردمی در حال رقم خوردن است، گفت: انتخابات برای مردم مایک فرصت است تا نقش خود را در پیشبرد اهداف کشور نشان بدهند.
انتخابات یک فرصت است

به گزارش آرانیوز از اهواز، سردار حسن شاهوارپور امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرایط ویژه‌ای دارد که پس از شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی و همراهان وی در حادثه‌ای غیرقابل باور به شهادت رسیدند و برای جبران آن ما باید با یک عزم جدی به پیشواز انتخابات ریاست جمهوری برویم، انتخابات برای ما مردم ما یک فرصت است تا نقش خود را در پیشبرد اهداف کشور نشان بدهند. 

وی در ادامه افزود:  ایران آن قدر قدمت دارد که مایه مباهات است و ما بین کشورهای دنیا افتخار می‌کنیم که ایران دارای سابقه تاریخی طولانی است و مردم با فرهنگ و متمدنی دارد و در کنار آن مکتب اسلام عزیز و شیعه را داریم که مولفه های بزرگی کشور و مردم ما هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه گفت: مردم ما از نظر سطح سواد و میزان نخبگان جز رتبه‌های اول دنیا هستند و جوانان باهوشی داریم، لذا برای اینکه آن را به اثبات برسانیم و به دنیا بگوییم که مردم باسوادی هستیم و از نظر توسعه یافتگی، کشوری در حال توسعه داریم که پله‌های آخر را طی می‌کند، باید نشان بدهیم،  و یکی از راه‌های نشان دادن مولفه‌های دمکراسی و جمهوریت است.

شاهوارپور با بیان اینکه مردم ما فضای وخامت را به سمت صندوق‌های رای می‌کشانند و با درگیری و کشت و کشتار کسی بر کسی حاکم نمی‌شود، گفت: در برخی از کشورها با کودتا بر سرکار می‌آیند و چیزی به نام انتخابات نیست؛ صندوق رای مفهومی ندارد، اما مردم ما در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های حضرت امام و رهبر انقلاب به این سطح رسیدند که برای تصدی مناصب حکومتی که ما آن را به عنوان جایگاه خدمت نه رسیدن به قدرت می‌دانیم، باید با آرای مردم به آن برسند.

وی در  ادامه بیان کرد: در نظام ما هر مسئولی که می‌خواهد در کرسی مسئولیت قرار بگیرد کرسی خدمتگزاری است و به گفته حضرت امام(راحل) «مسئولان باید بگویند ما نوکر مردم هستیم» و این نوکری مردم در شکل رقابت انتخاباتی و حاضر شدن پای صندوق های رای محقق می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، گفت: مقام ریاست جمهوری شأن بسیار بالایی دارد؛ رهبری در راس نظام قرار دارد و مسئول اجرایی کشور رئیس جمهور است و ما چیزی به نام نخست وزیر نداریم. بنابراین مسئول پیگیری کارکرد وزارت خانه‌ها رئیس جمهور است که باید از وزرا مطالبه کند تا خدمات خود را به کشور ارائه کنند.

شاهوارپور در ادامه افزود: خزانه و بودجه و سیاست خارجه تماما در دست دولت است و نشان دهنده جایگاه مقام ریاست جمهوری و اهمیت آن است که باید آنها را پیگیری و رفع کنند تا کار کشور نخوابد؛ اما این ایام به دلیل ثباتی که در کشور داریم مشکلی پیش نیامد، وقتی رییس جمهور و مسئول اجرایی دولت نیست باید همه کارها بهم می‌ریخت ولی به دلیل درایت رهبری در اداره کشور اتفاق خاصی در مملکت رخ نداد.

فرمانده سپاه استان خوزستان با اشاره به اهمیت فرد اصلح برای ریاست جمهوری، گفت: مردم باید به فرد توانمندی رای دهند. ما باید به سمتی برویم که چه کسی می‌تواند این مسئولیت‌های سنگین چه در داخل و چه درخارج را با درایت و حوصله و کارشناسان خبره اداره و مدیریت کند.

وی در ادامه  با بیان اینکه رییس جمهور باید تمامی شرایط کشور را درک کند و 4 سال سکانداری کشور را بر عهده بگیرد گفت: مردم باید بدانند که انتخابات ریاست جمهوری برای تک تک مردم اهمیت دارد و شرکت کنند. یک رای ما در آینده فرزندانمان تاثیر دارد. ما همه مانند دانه‌های تسبیح هستیم و اگر نخ‌ بریده شود، دیگر معنای خود را از دست می دهد و مردم ما نیز در دوره انتخابات این نقش تسبیح را دارند.

شاهوارپور گفت: انتخابات مانند رزمایش است و در صورتی که جمعیت بیشتری رای بدهند اگر دشمن قصد انجام کاری را داشته باشد، متوجه می‌شود که باید با این سیل جمعیت مواجه شود ضمن اینکه رئیس جمهور پشتوانه می‌خواهد و بدون آن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: در دوران جنگ نیز صدام گمان می‌کرد که سه روزه می‌تواند خوزستان را فتح کند اما وقتی مردم را دید که سیل جمعیت برای دفاع وارد میدان شده‌اند، پشیمان شد.

فرمانده سپاه استان خوزستان در ادامه افزود: اگر امروز کسی در رای دادن مردد است محصول آن در نهایت دیکتاتوری و هرج و مرج است و در این شرایط مردم در سرنوشت خود و کشور نقشی ندارد و استکبار به راحتی آنها را استعمار می‌کند.

وی انتخابات را محصول خون شهدا بیان کرد، گفت: جوانان با انگیزه و انرژی خود هر نبایدی را تبدیل به باید می‌کنند و با همان حرکت جوانان نظام و ساختار جمهوری اسلامی شکل گرفت و به سمت نوسازی و سازندگی پیش رفت و اگر جوانان حس کنند رئیس جمهوری می‌تواند گره‌ها را باز کند، قطعا به سمت آن متمایل می‌شوند.

شاهوارپور با اشاره به ظرفیت های موجود در استان خوزستان یادآور شد: اگر به جوانان کمک شود این ظرفیت‌های خفته را بیدار کنند، شرایط بی‌نظیری برای اشتغال رقم می‌خورد، در خوزستان صنایع بسیاری وجود دارد و امکانات زیادی نیز وجود دارد تا صنعت در آن رشد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر رئیس جمهوری که می‌آید باید خوزستان را به شکل ویژه ببیند، گفت: در حوزه کارخانجات و صنایع پایین دستی دولت بعدی باید این مورد را در نظر داشته باشد، چرا که به اشتغال جوانان کمک می‌شود.

 
نظرشما
آخرین اخبار