کد خبر: ۱۱۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
نماینده ولی فقیه کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: همایش شهدای شاخص کردستان در تیرماه امسال قبل از محرم برگزار شود.

همایش شهدای شاخص کردستان در تیرماه برگزار شود

به گزارش آرانیوز از کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان، صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان در سال‌جاری در حال برگزاری است و این جلسه به لحاظ فرهنگی مهمترین جلسه استان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جلسات تقویم مشخصی دارند که این جلسه مهم استان نیز باید بر مبنای تقویم پیش برود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «فرهنگ مظلوم است»، اعلام کرد: باید با اجرای منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی زمینه تقویت فعالیت‌های این حوزه را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به عید غدیر خم و تبریک این عید اظهار کرد: کتابی در رابطه با زنان اسلام نوشته شده است که در مورد ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرده و زنان مدینه این مهم را ملامت کرده‌اند که چرا یک فرد فقیر همسر حضرت زهرا شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اعلام کرد: حضرت محمد (ص) نیز از زنان گلایه کردند که حضرت علی در دنیا و آخرت سرور است و امروز ما به چنین مقتدایی می‌بالیم.

وی ادامه داد: اگر کمیته‌ای فرهنگی در استان تشکیل شود می‌توان فعالیت‌های فرهنگی و طرح مسائل فرهنگی ادارات استان را بررسی کرد.

وی اعلام کرد: همایش‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود و برگزاری همایش و جلساتی برای یادواره شهدای شاخص به صورت فصلی مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه کردستان افزود: به صورت فصلی جلسات متناسب با شهدای شاخص و غیر شناخته شده استان برگزار و در تیرماه اولین همایش، اواخر شهریور دومین همایش برگزار شود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار