کد خبر: ۱۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
با همکاری انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مناظره بین نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در بندرعباس برگزار شد.
‌دانشجویان در پای میز مناظره/ نمایندگان ۴ کاندیدا چه گفتند؟

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مناظره انتخاباتی با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در استان هرمزگان و در سالن اجتماعات دانشکده سما برگزار شد. 

در این مناظره آقایان یاسر حزباوی نماینده آقای جلیلی، حسین رئیسی نماینده آقای قالیباف، فیصل ضرغامی نماینده آقای پزشکیان و پرویز سالاری نماینده آقای زاکانی بودند که هر کدام در موعد مقرر خود به بیان سیاست‌ها و راهکارهای کاندیدهای مد نظر خود برای رونق بخشی به اقتصاد، روابط خارجی، مسائل هرمزگان و در نهایت پاسخگویی مستقیم به سوالات دانشجویان پرداختند. 

.

جبهه اصلاحات در حال مظلوم نمایی است

در این مناظره حسین رئیسی نماینده قالیباف گفت: فرصت زیادی در اختیار جبهه اصلاحات بوده و سالیان زیادی کشور در دست آنها بوده اما مظلوم نمایی می کنند، پزشکیان امروز امروز مدعی است اما وزیر اصلاحات و نماینده مجلس بوده و آدمی خارج از بدنه نیست که الان مدعی و مطالبه گر شده است. 

وی افزود: 8 سال دولت روحانی کیک اقتصاد کوچک و رشد اقتصادی منفی بود در نهایت پیامد منفی داشت رئیس جمهور شهید 3 در سال فرصت داشت و رشد اقتصادی به بالای 5 درصد رسید. 

رئیسی گفت: گفتمان آقای قالیباف در نام دولتش مشخص شده برخی توسعه را مقدم بر عدالت می دانند و عده ای بر توسعه و عدالت و توجه به زندگی محرومین همزمان تاکید دارند. 

وی با اشاره به نقش ویژه قالیباف در مجلس و قدرت خاص وی در اجماع سازی اظهار داشت: مصوبات مجلس یازدهم عمدتا ناظر به کمک به نیازمندان است و در حوزه‌های مختلف قوانینی مصوب شد که معیشت مردم بهبود یابد در حوزه رتبه بندی معلمان نیز کار بزرگی صورت گرفت. 

رئیسی ادامه داد: رهبری سالیان سال است که شعار را بر اساس اقتصاد طرح می‌کند هرمزگان در حوزه اقتصاد دریا ظرفیت و پتانسیل بسیاری دارد که با ریاست جمهوری آقای قالیباف این ظرفیت‌ها متحول می‌شود. 

ذهن استعمار‌زده در جبهه اصلاحات وجود دارد‌

یاسر حزباوی رئیس ستاد سعید جلیلی در استان هرمزگان نیز در این مناظره گفت: آقای جلیلی معتقد است همه ایرانیان باید نقش خود در توسعه ایران را پیدا کنند، با سعید جلیلی راه شهید جمهور در اداره دولت تداوم خواهد یافت نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف اصلاح می‌شود. 

وی افزود: آنچه سعید جلیلی در سیاست خارجی دنبال خواهد کرد تکیه بر اصول عزت، حکمت و مصلحت است و با توجه به تجربه بالا در حوزه سیاست خارجی این راهبرد عملیاتی می‌شود.

حزباوی با انتقاد از دیپلماسی التماسی در 8 سال دولت روحانی گفت: برای ثبات در منطقه و اجازه ندادن به پایمال شدن خون شهدا امروز نیازمند دیپلماسی عزتمندانه هستیم و باید از دیپلماسی التماسی دوری کرد. 

وی تصریح کرد: در این چهل سال تنها 8 سال کشور در اختیار اصلاح طلبان نبوده اما آنها مدعی مظلومیت هستند پزشکیان روالی را طی می کند گویی ما کم حافظه هستیم، در حوزه اقتصاد هر چه خواستند کردند اما حالا مدعی نرخ بیکاری و رشد اقتصادی هستند. 

وی با اشاره به مدیریت 40 ساله زنگنه در وزارت نفت گفت: یکی از نمونه‌های مدیریت طولانی اصلاح طلبان همین آقای زنگنه است که مدیریت دارای سوابق منفی بسیاری است. 

حزباوی گفت: می گویند پزشکیان در دوره وزارت به هرمزگان آمده، این که معیار نشد وزیر احمدی نژاد 14 بار به استان آمد، جبهه اصلاحات همیشه با سر و صدا به دنبال مظلومیت هستند میکروفون پرت می کنند و ادعای مظلومیت دارند. 

وی اظهار داشت: ذهن دوستان و حامیان آقای پزشکیان استعمار زده است و نباید مدیریت کشور را به این افراد سپرد بلکه باید مدیریت را از آنان گرفت. 

از حمایت از روحانی پشیمان نیستیم‌

فیصل ضرغامی نماینده آقای پزشکیان نیز در این مناظره گفت: اینکه مدعی هستند 40 سال مدیریت کشور در دست اصلاح طلبان بوده مطلب نادرستی است دولت هاشمی و روحانی و حتی کابینه اقتصادی موسوی همگی اصولگرا بودند. 

وی با تاکید بر اینکه حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی عضو جامعه روحانیت مبارز بودند گفت: ما از حمایت خود از روحانی پشیمان نیستیم عده ای در داخل کشور اجازه ندادند افکار و اندیشه روحانی و دولتش اجرا شود. 

ضرغامی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط با سایر کشورها گفت: مشکلات کشور زمانی حل می‌شود که بتوانیم تعامل خوبی با خارج برقرار کنیم دوستان می گویند یک وزیر به هرمزگان 14 بار سفر کرده اما مهم تعدد سفر نیست بلکه حل مشکلات هست معتقدیم وزیر حتی یک بار هم نیاید اما مشکلات را حل کند. 

نماینده پزشکیان گفت: برخی ها کاندید پوششی هستند و تا آخر در رقابت نمی مانند ما امیدواریم در دور اول پیروز انتخابات شویم ما با توجه به اینکه نخبگان و کارشناسان در کنار آقای پزشکیان حضور دارند به آینده ایران باور داریم.

زاکانی آمده تا یقه گردن کلفت‌ها را بگیرد

پرویز سالاری نماینده زاکانی در این مناظره گفت: آقای زاکانی بر عدالت و تقسیم عادلانه یارانه‌ها تاکید دارد معیار را بر ارزش طلا گذاشته‌اند که موجب کاهش شکاف طبقاتی می‌شود. 

وی افزود: موضوع اقتصاد دریا محور، در برنامه‌های آقای زاکانی وجود دارد وی در سفری که بندرعباس داشت از عدم توجه کافی به حوزه دریا گلایمند بود و خواستار آن بود که این ظرفیت‌ها شناسایی و در نهایت مورد بهره برداری قرار گیرد. 

سالاری گفت: توجه به قیمت حامل‌های انرژی دیگر مسئله ای است که آقای زاکانی آن را دنبال می کند تا علاوه بر کاهش قاچاق سوخت‌، حامل انرژی ارزان تر به دست مردم برسد. 

وی با تاکید بر اینکه اعلام نتیجه پیش از برگزاری انتخابات از سوی نماینده پزشکیان تخلف است گفت: متعجبم چرا نماینده پزشکیان از دولت روحانی و آن کارنامه دفاع می کند برجام یک اتفاق دو سر باخت برای کشور بود الان زمان آزمون و خطا نیست باید یقه گردن کلفت ها را گرفت همانطور که زاکانی این کار را کرده و می کند.

 
نظرشما
آخرین اخبار