کد خبر: ۱۱۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمنان قسم خورده ملت ایران تلاش می‌کنند تا در اراده این ملت تردید ایجاد کرده و مسیر نادرستی را نشان دهند.
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی‌اصل پیش از ظهر دوشنبه در همایش مداحان، شعرا و ریش سفیدان حسینی در اردبیل با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: در این روز مردم عهد و پیمانی را با خداوند متعال و پیامبر او بستند تا در تداوم رسالت مطیع ولایت بوده و به توسعه و ترویج احکام نورانی اسلام کمک کنند.

وی اهمیت غدیر را در ابلاغ حکم ولایت به حضرت علی (ع) برشمرد و تصریح کرد: در این مسیر و با فراز و نشیب‌های مختلف جامعه اسلامی تلاش کرده تا به رغم همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها اصل اسلام ناب را مورد حفاظت و صیانت قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یاد و خاطره رییس جمهور شهید را گرامی داشت و گفت: این شخصیت وارسته با مجاهدتی خستگی ناپذیر تلاش کرد تا از جامعه یأس و ناامیدی برچیده شده و بر عنصر اتحاد و انسجام امت اسلامی تاکید کردند.

محمدی‌اصل ولایتمداری را عنصر اصلی نجات انسان‌‌ها از دام شیاطین برشمرد و افزود: در قالب جهاد تبیین باید تلاش کنیم تا دستاورد عظیم ملت ایران را به ویژه در حوزه ولایتمداری و عمل بهنگام بیان کرده و ملت را نسبت به توطئه دشمن آگاه کنیم.

وی فتنه 1401 را فتنه برگرفته از مقابله با خط امامت و ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن در این فتنه سعی کرد تا ملت را در مقابل ولایت قرار دهد اما نه تنها نتیجه‌ای نگرفت بلکه تمام حیله‌گری‌های آنها خنثی و مردم با حضور در صحنه تلاش آنها را بی‌ثمر ساختند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: امروز باید همه پشتیبان ولایت فقیه و جامعه اسلامی باشیم و سعی ما بر این باشد تا به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

محمدی‌اصل مجاهدت شعرا، مداحان و ریش سفیدان را در تبیین حقیقت نهضت کربلا و قیام امام حسین (ع) یادآور شد و بیان کرد: در آستانه ماه محرم انتظار می‌رود این قشر تأثیرگذار به وظیفه سنگین خود به درستی عمل کرده و در بحث روشنگری و تبیین حقایق ورود عالمانه پیدا کنند.

وی اصلی‌ترین پیام نهضت سیدالشهدا (ع) را توجه به رهبری صالح و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد و یادآور شد: باید این پیام‌ها به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب منتقل شده و اهداف و نهضت امام حسین (ع) فراتر از مدح، شعر و گریه برای نسل‌های آینده منتقل شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مداحان و شعرای استان اردبیل آوازه ملی، بین‌المللی و جهانی دارند و این ظرفیت عظیمی است که به راحتی می‌توان پیام نهضت امام حسین (ع) را در قالب شعر و مداحی به بهترین، زیباترین و همچنین تأثیرگذارترین شکل منتقل کرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم مداحی و شعرخوانی شده و بسیج مداحان و شعرا آمادگی خود را برای همراهی بیشتر با هیأت‌ها و دستجات عزاداری در برگزاری باشکوه عزاداری ماه محرم امسال اعلام کردند.

انتهای پیام/131

نظرشما
آخرین اخبار