کد خبر: ۱۱۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های استراتژیک شامل خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی شناور ۱۰ پروژه در این شرکت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.
افتتاح ۱۰ پروژه در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش آرانیوز از بوشهر، عباس غریبی ظهر امروز در نشستی با مسئولان ادارات نگهداری و تعمیرات پایانه نفتی خارگ بر اهمیت نقش نگهداری و تعمیرات در آماده به کار نگه داشتن تأسیسات و تجهیزات تأکید کرد و اظهار داشت: نقش مجموعه نگهداری و تعمیرات در تحقق این مهم بسیار تعیین‌کننده و حساس است و همکاران تلاشگر این مجموعه با درک صحیح از این موضوع طی سال گذشته 10 فقره از این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده‌اند.

وی افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به مأموریت‌ها در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی، نقش مهمی را در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران ایفا می‌کند، لذا ارتقای توانمندی‌های عملیاتی برای تضمین افزایش تولید و انجام صادرات پایدار نفت همیشه در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: در سال گذشته کارها چارچوب خوبی پیدا کرد و ریل‌گذاری انجام شد و در فعالیت‌های جاری و پروژه‌ای اعتبارات خوبی أخذ شد و کارها شتاب گرفت که جای تقدیر دارد.  

غریبی با تأکید بر توجه به مقررات و دستورالعمل ابلاغی خاطرنشان کرد: مقررات صنعت نفت حاصل سال‌ها دانش و تجربه است که اگر برای راه‌اندازی کارخانه، پروژه و یا تجهیز جدید براساس مقررات و راهکارهای نفت حرکت شود قطعاً نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم مدیریت شرکت در کنار کارکنان است و در طول یک سال گذشته بارها مشکلات نیروی انسانی شرکت از جمله ساختار سازمانی و سقف حقوق، مزایا، بهبود و ارتقای خدمات رفاهی و دیگر امور در نشست‌های مختلف با مدیران ارشد وزارت و شرکت ملی نفت ایران مطرح و پیگیری شده است که به حل این مشکلات بسیار امیدوار هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن بررسی مهمترین چالش‌ها و مسائل حوزه نگهداری و تعمیرات تأکید کرد: تلاشگران این مجموعه، در زمان‌های مختلف توانایی خود را به خوبی نشان داده‌اند و هر جا که ضعف تکنولوژی با توجه به محدودیت‌های داخلی و بیرونی سد راه شده است، کارکنان متخصص امور فنی با از خودگذشتگی و نوآوری راهگشا بوده‌اند.  

غریبی، نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات را در اولویت دانست و بیان کرد: نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات ضرورت انکارناپذیر صادرات پایدار و عملیات ایمن در این شرکت است.

وی به برخی پروژه‌ها و تأسیسات حیاتی همچون خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی شناور اشاره کرده و ادامه داد: با تدابیر و برنامه‌ریزی انجام شده از سال گذشته تاکنون، در حوزه نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های استراتژیک 51 پروژه مهم با با اعتبار 1300 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی باقری نیز اظهار داشت: با حمایت مدیریت ارشد شرکت از سال گذشته تاکنون، برای عملیاتی بودن زیر ساخت‌های استراتژیک شامل خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی شناور، 51 پروژه در دستور کار قرار گرفت که طی این مدت 10 پروژه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید و تعداد 23 پروژه‌های فعال در مرحله اجراست و مابقی هم در مراحل تشریفات مناقصه و تصویب خواهی اعتبار هستند.

سرپرست نگهداری و تعمیرات شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: در سال گذشته هزینه کرد از محل بودجه جاری نگهداری و تعمیرات 450 درصد نسبت به سال قبل افزایش و رشد داشته که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بود و نشان از انجام فعالیت‌ها و اقدامات پروژه‌ای چشمگیر از محل اعتبارات جاری است و بیانگر تحرک و پویایی همه ارکان سازمان است و جا دارد از همکاری همه دست‌اندرکاران قدردانی شود.
 

 
نظرشما
آخرین اخبار