کد خبر: ۱۱۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
فرماندار اهواز گفت: حدود یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش آرانیوز از اهواز، ‌سید احمد موالی‌زاده امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین تمهیدات اندیشیده‌ شده درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اهواز در جمع خبرنگاران گفت: در آخر هفته رویداد بسیار بزرگ، اساسی و کلیدی برگزاری انتخابات رسیدن جمهوری را در پیش رو داریم که در این باره  تدارک و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه  باشکوه‌تر این رویداد بزرگ در حال انجام است.

موالی‌زاده افزود: برگزاری دوره‌های آموزش‌های لازم برای عوامل اجرایی در حال انجام است تا عدم آگاهی یا تخلفی نباشد.

وی با بیان اینکه تمهیدات فنی و اجرایی و پشتیبانی و دیگر موضوعات در حال انجام است گفت: با توجه به گرمای هوا در خوزستان تمهیدات لازم در این باره  اندیشیده می‌شود.

موالی‌زاده یادآور شد: تمهیدات در حال انجام است تا هیچ شعبه‌ای مشکل سرمایشی نداشته باشد.کمیته آب آشامیدنی و یخ نیز برای تامین آب شرب و اطمینان از نبود مشکل سرمایشی تشکیل شده است.

607 شعبه؛ آماده اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری در اهواز

وی با بیان اینکه مانور برق نیز در یکی دو روز آینده برگزار می‌شود، گفت: تمهیدات برای اینکه زیرساخت‌ها دچار ایراد نشود اندیشیده و تذکرات داده شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به برگزاری قریب به  یک‌سوم فرآیند انتخابات در شهرستان اهواز افزود: در اهواز 607 شعبه اخذ رای آماده شده است؛ حدود 17 هزار نفر عوامل اجرایی و دست‌اندرکار هستند که حدود 12 هزار نفر از این تعداد سر صندوق هستند.

موالی‌زاده با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در اهواز واجد شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت بالا در انتخابات  رقم می‌خورد.

فرماندار اهواز با اشاره به شور سیاسی انتخاباتی و استقبال زیاد مردم از نامزدها تصریح کرد: حضور مردم غیور خوزستان در استقبال از نامزدها در این گرمای شدید هوا بسیار زیاد و باشکوه بود.

وی با اشاره به تقسیم اهواز به 30 منطقه انتخاباتی گفت: جلساتی با عشایر و اقوام و اصناف برای دعوت مردم برای شرکت بیشتر در انتخابات و برگزاری  باشکوه‌تر این رویداد در حال انجام است.

‌موالی زاده ادامه داد: کمیته امنیتی انتخابات جلسات متعدد دارد و تا این لحظه مشکل خاصی نداشته‌ایم و امیدواریم انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتخابات در کل کشور نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، ‌افزود: آموزش‌ها و نظارت‌ها برای پیشگیری از تخلفات توسط هیئت نظارت خوزستان انجام شده است. علاوه بر ناظران وزارت کشور، افرادی را هم به عنوان بازرس ویژه تعیین کرده‌ایم و نظارت بر صندوق‌های اخذ رای را بر عهده خواهند داشت. 

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از پنجشنبه دهم خرداد آغاز شد و تا ساعت 18 روز دوشنبه 14 خرداد به پایان رسید. در مدت این پنج روز 80 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت صلاحیت 6 نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد.

براساس ماده 66 قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیر 1403 پایان می‌یابد.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار