کد خبر: ۱۱۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
ورزشگاه تختی تبریز به‌دلیل عدم استحکام سکوها، در میزبانی از گردهم‌آیی هواداران نامزدهای انتخاباتی با چالش‌های جدی روبه‌رو است.
استفاده‌ از سکوهای ورزشگاه تختی تبریز ممنوع است

به‌گزارش آرانیوز از تبریز، ورزشگاه تختی تبریز در 10 سال اخیر به‌دلیل عدم استحکام سکوها، در میزبانی از گردهم‌آیی هواداران نامزدهای انتخاباتی با چالش‌های جدی روبه‌رو بوده است.

این ورزشگاه که از سال 1327 بازگشایی شده است، سال‌ها میزبان رویدادهای مهم بوده است که حضور مقام معظم رهبری در تابستان سال 1372، یکی از آن وقایع فراموش‌نشدنی تاریخ استادیوم تختی تبریز است.

در سال‌های گذشته، گردهم‌آیی هواداران دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این مکان برگزار شده است، اما به‌دلیل عدم استحکام بنا و سکوها، از ورود هواداران به سکوها ممانعت شده است.

رحیم شهرتی‌فر،‌ فرماندار وقت تبریز در سال 1395، سازه فلزی سکوهای تماشاگران ورزشگاه باغشمال را از نظر کارشناسان برگزاری بازی‌ها فرسوده دانسته بود که ایمنی 20 هزار تماشاگر را تضمین نمی‌کرد.

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز در سال 1399 با اشاره به این‌که تخریب و بازسازی سکوهای این مجموعه ورزشی قدیمی براساس هزینه های دو سال قبل 50 میلیارد تومان برآورد می‌شود، به خطر ریزش سکوهای ورزشگاه تختی تبریز در برخی نقاط تأکید کرده بود که هر لحظه احتمال خرابی آنها وجود داشته و بر همین اساس نیز مجوز تخریب ورزشگاه به اداره کل ورزش و جوانان استان داده شده بود.

در روزهای اخیر، خبری مبنی‌بر ممنوعیت برگزاری گردهم‌آیی حامیان مسعود پزشکیان در ورزشگاه تختی تبریز منتشر شده بود که مهدی نوایی، مدیر ورزش و جوانان شهرستان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: مسئلههٔ عدم استفاده از سکوهای این ورزشگاه به ده سال گذشته برمی‌گردد.

وی با اشاره به این‌که بنای فلزی استحکام لازم را برای حضور و تردد افراد ندارد، گفت: مدیریت بحران دستور تخریب این بنا را داده است، اما به‌دلیل عدم تأمین منابع، تخریب صورت نگرفته است.

مدیر ورزش و جوانان شهرستان تبریز با اشاره به اینکه گردهم‌آیی حامیان مسعود پزشکیان در این ورزشگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مجوز لازم برای برگزاری گردهم‌آیی این نامزد انتخاباتی در ورزشگاه تختی تبریز صادر شده است.

ابراهیم باقرزاده، رئیس ستاد مسعود پزشکیان در آذربایجان‌ شرقی نیز در این بارهف گفت: با توجه به درخواست‌های هواداران برای تغییر محل میزبانی از سالن شهید پورشریفی به استادیوم تختی، این انتقال با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط صورت پذیرفت.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، سکوهای استادیوم تختی از نظر ستاد مدیریت بحران استاندارهای لازم را نداشته و با توجه به ممنوعیت استفاده‌ از سکوهای ورزشگاه تختی تبریز به‌دلیل عدم استحکام بنای فلزی، تقاضا داریم در این گردهم‌آیی به هیچ وجه برروی سکوها تردد انجام نشود.

 
نظرشما
آخرین اخبار