کد خبر: ۱۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کلنگ احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب فردیس با زیربنای نزدیک به چهار هزار متر مربع در این شهرستان به زمین زده شد.
فردیس صاحب دادسرای عمومی و انقلاب می‌شود

به گزارش آرانیوز از کرج، در مراسمی که به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه در فردیس برگزار شد، کلنگ احداث این بنا توسط رئیس کل دادگستری استان به زمین زده شد تا در آینده شاهد ساخت و افتتاح دادسرای عمومی و انقلاب فردیس باشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در این مراسم گفت: تشکل استان البرز به عنوان آخرین استان در تقسیم‌بندی کشور به رغم آثار مثبت و موثری که به همراه داشت، به دلیل فقدان زیرساخت های مناسب، مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی به وجود آورد. از جمله این مشکلات نبود ساختمان‌ها و امکانات متناسب با استان در این حوزه بود.

حسین فاضلی هریکندی، با بیان اینکه فردیس نیز از جمله نقاطی بود که در این زمینه با محدودیت های زیادی مواجه بود، اضافه کرد: فردیس یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان پس از کرج است که از اقشار مختلف با فرهنگ‌های متنوع تشکیل شده اما نبود زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات مطلوب قضایی به مردم ساکنان این شهر را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده بود.

فاضلی هریکندی افزود: برای رفع این مشکلات و دغدغه‌های شهروندان، گزارش توجیهی تهیه و پیگیری‌های لازم توسط دادگستری کل استان انجام شد تا اینکه در جریان سفر سال قبل رئیس جمهور شهید، با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه، ایجاد این مجتمع قضایی مورد موافقت قرار گرفت.

وی، در خصوص این بنا که در 4 طبقه احداث خواهد شد، اظهار کرد: پس از انجام مقدمات لازم از جمله دریافت زمین مناسب و تهیه و تصویب نقشه ساختمان، احداث این مجتمع از امروز آغاز می شود تا در آینده ای نه چندان دور به محل استقرار دادسرای عمومی و انقلاب فردیس تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز یادآور شد: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات خاص در اختیار رئیس قوه قضائیه، اعتبارات استانی و عمومی تامین شده و زمین هم از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده است.

این مسئول از توجهات رئیس قوه قضائیه، استاندار و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تقدیر و ابراز امیدواری کرد با تلاش و بکارگیری سرعت عمل، این پروژه هر چه سریعتر تکمیل شده و خدمت رسانی به شهروندان را آغاز کند.

 
نظرشما