کد خبر: ۱۱۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
علیرضا قربانی در کنسرت تخت جمشید گفت: به‌دور از تعارف و اغراق، وظیفه و دغدغه تک‌تک ماست که لحظه‌به‌لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از این مکان تاریخی و حفظ ایمنی آن باشیم، برای همین نکات ایمنی از جمله رعایت فاصله بین محل اجرا و بنا رعایت شده است.
قربانی: فاصله ایمنی بین محل کنسرت و تخت جمشید رعایت شده است

به گزارش آرانیوز از شیراز، علیرضا قربانی؛ خواننده موسیقی سنتی در نخستین کنسرت خود در تخت جمشید گفت: تمام تلاشمان بر این بوده که اجرای کنسرت در تخت جمشید هیچ نزدیکی با سایت و بنا نداشته باشد، به همین دلیل تمام سیستم صوتی و پخش صدا پشت به این ابنیه تاریخی جانمایی شدند.

وی گفت: به همت جمع بسیاری از بزرگان و عزیزان و کسانی که قلب و دلشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین می‌تپد، توانستیم امشب برای اولین اجرا در بین شما باشیم.

قربانی ادامه داد: یادمان باشد اینجا (تخت جمشید) دومین اثر ثبت‌شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در میراث جهانی یونسکو است و به‌عنوان یکی از ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به شمار می‌رود.

این خواننده موسیقی گفت: به‌دور از تعارف و اغراق وظیفه و دغدغه تک‌تک ما فرزندان این سرزمین است که لحظه‌به‌لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از این اثر باستانی و حفظ ایمنی آن باشیم.

وی افزود: از روز اولی که تصمیم گرفتیم این برنامه را اجرا کنیم با بسیاری از کارشناسان که جزو خبره‌ترین کارشناسان میراث فرهنگی و کارشناسان مستقل هستند، سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم تا حتی اندازه سرسوزنی اثر منفی روی این یادگار دیرینه که از نیاکان ما ارث رسیده است، نگذاریم و موظف هستیم که باپوست و گوشت و استخوان خودمان این اثر را حفظ کنیم.

این خواننده محبوب ایرانی گفت: از تمام کسانی که دغدغه حفظ این بنا را دارند و با تماس گرفتند و ابراز لطف کردند نیز سپاسگزاریم و تیم و میراث فرهنگی تلاش کردند به دغدغه آنها پاسخگو بدهند.

قربانی همچنین افزود: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد، با نوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود بیاید که دل و قلبمان برای اینجا می‌تپد و دلمان می‌خواهد این مکانی که میراثی و جزو مفاخر ماست و می‌توانیم آن را (به‌عنوان فرهنگ و تمدن هفت‌هزارساله خود) به رخ جهانیان بکشیم، شروعی باشد برای اینکه بعد‌ها در مکان‌های تاریخی دیگر کشور  نیز و البته با نظر کارشناسان و حفظ مسائل ایمنی، چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم؛ اگرچه تمام توجه ما باید بر این باشد که بیش‌ازپیش به این مکان‌ها توجه و از آنها نگهداری کنیم.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار