کد خبر: ۱۱۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
شهادتگاه مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج‌فارس که مورد اصابت موشک آمریکایی ها در سال 67 قرار گرفت و به شهادت 290 مسافر و خدمه این پرواز منجر شد، امروز با حضور خانواده ها و جمعی از مسؤولان استانی گلباران شد.

شهادتگاه پرواز ۶۵۵ در خلیج‌فارس گلباران شد

به گزارش آرانیوز از هرمزگان، پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر 1367 حامل 290 مسافر و خدمه در خلیج فارس مورد حمله آمریکای جنایتکار قرار گرفت و همه مسافران و خدمه به شهادت رسیدند.
 
مراسم بزرگداشت شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس ۶۵۵ امروز به همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عرشه ناو شهید ناظری و با حضور جمعی از خانواده این شهدای گرانقدر برگزار شد.
 
خانواده این شهدا با نثار گل به آبهای خلیج فارس، هنوز غم و اندوه این حادثه جنایتکارانه ارتش تروریستی آمریکا را با خود به همراه دارند.در پرواز 655 که مورد حمله ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس قرار گرفت، 66 کودک زیر 13 سال نیز حضور داشتند که همگی آسمانی شدند.
 
46 مسافر غیرایرانی نیز در این پرواز حضور داشت که آنان نیز قربانی این جنایت وحشیانه آمریکایی ها شدند.
 
«حمید رضا حاجی بابایی» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که به عنوان سخنران این مراسم حضور یافته بود، در اظهاراتی با بیان این که این جنایت هولناک هرگز فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: آب های نیلگون خلیج فارس در تاریخ این سرزمین، سند شجاعت، شهامت و رشادت فرزندان این آب و خاک است و ایران اسلامی همیشه سینه در برابر متجاوزان و زورگویان عالم ستبر کرده و آنان از عجز دست به چنین جنایتی زدند.
 
وی تأکید کرد:‌ امروز اقتدار نیروهای مسلح کشورمان و آمادگی کامل آنان در عرصه های مختلف سبب شده تا دشمنان از حضور در خلیج فارس واهمه داشته باشند.
 
نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد:‌ ملت های منطقه با اتکای به توانایی های خود می توانند امنیت این منطقه را تأمین کنند و نیازی به حضوری ددمنشانه دشمنان و کشورهای فرامنطقه ای در این میان نیست.
 
 
نظرشما