کد خبر: ۱۱۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استان سمنان از جهش درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت سیزدهم خبر داد.
درآمد دهیاری‌های سمنان در دولت شهید رئیسی چندبرابر شد؟

محمد حمیدی در گفت‌وگو با آرانیوز در سمنان، اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر شهری و روستایی به مردم، توجه ویژه‌ای به افزایش درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده داشته است.

وی افزود: این توجه ویژه در افزایش جهشی میزان درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان از این محل کاملاً قابل لمس و مشهود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان سمنان با بیان اینکه در طول چهار سال فعالیت دولت دوازدهم، 137 میلیارد تومان به دهیاری های این استان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است تصریح کرد: این در حالی است که در کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم، درآمد دهیاری‌های استان سمنان از این محل حدود پنج برابر شده و به 672 میلیارد تومان رسید.

حمیدی خاطرنشان کرد: این افزایش درآمد سبب شد تا اتفاقات بسیار ارزشمندی در راستای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به روستائیان استان سمنان از سوی دهیاری‌ها رقم بخورد.

وی با اشاره به میزان تسهیلات کم بهره درآمدزای مصوب برای دهیاری‌های استان سمنان در طول دولت دوازدهم تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت دوازدهم تنها 15 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از این محل برای دهیاری‌های استان سمنان مصوب شد که این رقم در طول کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم به 100 میلیارد تومان افزایش یافت و شاهد یک جهش بیش از 6 برابری در این تسهیلات بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان همچنین به درآمد شهرداری‌های این استان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره و خاطرنشان کرد: روند پرداخت دولت سیزدهم به شهرداری‌های استان سمنان در قالب اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همواره افزایشی بوده است.

حمیدی با بیان اینکه درآمد شهرداری‌های استان سمنان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پیش از دولت سیزدهم کمتر از 250 میلیارد تومان بوده است افزود: این مبلغ در سال 1400 به مبلغ 267 میلیارد تومان رسیده و در سال 1401 که دولت سهم شهرداری‌ها را از این محل افزایش داد این رقم با جهشی قابل توجه به بیش از 717 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه در سال 1402 نیز شهرداری‌های استان سمنان مبلغ 1073 میلیارد تومان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از دولت دریافت کردند تصریح کرد: درآمد شهرداری‌های استان سمنان از این محل در سه ماهه نخست امسال 330 میلیارد تومان بود که با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به حدود 1400 میلیارد تومان تا پایان امسال برسد. در صورت تحقق این مهم شاهد افزایش بیش از 5 برابری درآمد شهرداری‌های استان سمنان از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در طول دولت شهید رئیسی خواهیم بود و این در حالی بود که شهرداری‌های استان سمنان در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل بوده و خدمات عمومی به شهروندان به ویژه در شهرهای کوچک استان سمنان با مشکل مواجه بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه سنواتی شهرداری‌های این استان متأثر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: بودجه شهرداری‌های استان سمنان در سال 1400 مبلغ یک هزار و 335 میلیارد تومان بود که در سال 1401 به  یک هزار و 804 میلیارد تومان رسید که همه این مبالغ محقق شده است.

حمیدی با بیان اینکه بودجه شهرداری‌های استان سمنان در سال گذشته به دو هزار و 767 میلیارد تومان رسید که چند برابر بودجه عمرانی این استان است تصرح کرد: امسال نیز بیش از چهار هزار و 386 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری‌های استان سمنان مصوب شده است.

وی همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت شهید رئیسی به تجهیز شهرداری‌ها به ماشین‌آلات سبک و سنگین خدمت رسانی عنوان کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم تا کنون 47 دستگاه ماشین آلات مختلف سبک و سنگین اعم از آتش نشانی، عمرانی و جمع آوری زباله در اختیار شهرداری‌های استان سمنان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: همراهی و حمایت دولت شهید رئیسی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کم‌نظیر و نسبت به دولت‌های قبل بسیار قابل توجه بوده است و می‌توان ادعا کرد که خدمات شهری و روستایی در شهرها و روستاهای کشور در طول فعالیت دولت سیزدهم احیا شده است.

 
نظرشما
آخرین اخبار