کد خبر: ۱۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به دنبال  پیوندی بین معادن خراسان رضوی و افغانستان به جهت ماندگاری و افزایش ارزشی در حوزه صنعت و معدن هستیم.
معادن بکر افغانستان در انتظار دانش فنی مهندسان خراسانی

به گزارش آرانیوز از مشهد، حسن نوری زاده در حاشیه نمایشگاه تخصصی حوزه صنعت ، معدن و متالوژی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید مجموعه های فعال در صنعت و معدن هم افزایی وهمپوشانی داشته باشند و این رویکرد باید با نگاهی  به کشور همسایه‌مان یعنی افغانستان باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه افغانستان یکی از کشورهای مهم دارای معادن بکر است و استان خراسان رضوی نیز در حوزه دانش فنی دارای دانشمندان و مهندسین خوبی در این حوزه است لذا می توان در حوزه شراکت  اقدام کرد.

نوری زاده ادامه داد: به جهت تسهیل گری می‌توان امروز  به کنسرسیوم  قطار ایران و افغانستان اشاره کرد که تقریباً از یک هفته گذشته شروع به کار کرده است و اولین محموله از افغانستان به ایران حمل می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی این نمایشگاه را یکی از افتخارات استان دانست و تصریح کرد: این یکی از نمایشگاه های تخصصی و بزرگ شهر مشهد است که همپوشانی بسیار خوبی در همه حوزه ها و حلقه های زنجیره‌  این صنایع دارد چرا که  یکی از زنجیره های ارزش مهم استان خراسان رضوی در حوزه معادن است.

وی با اشاره  به آن که بررسی در دولت سیزدهم با رویکرد آن بود که حتماً بایستی در پروژه‌هایمان پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی را در نظر بگیریم و ازآن استفاده کنیم ، اظهارداشت: باید از ظرفیت مردمی‌سازی در این حوزه که جزو برنامه‌های اصلی دولت است بهره برد و خوشبختانه در این نمایشگاه نیز به همین علت ما به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم.

نوری زاده خاطرنشان کرد: تولید به طور سنتی چندین سال است که انجام می‌شود اما هر چقدر ما بتوانیم ضریب بهره‌برداری و بازدهی محصولات را افزایش بدهیم، موفق تر خواهیم بود و این درحالی است که یکی از آن‌ها جلوگیری از خروج بار به صورت خام است چرا که  فرآوری سبب می شود که امروز در حلقه‌های مختلف این زنجیره از حلقه استخراج تا تولید محصولات نهایی انجام گیرد و در همه شاخه‌ها برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به نظر من این نمایشگاه می تواند شرکت‌های مختلفی که در حوزه صنعتی فعالند به هم کمک کنند که آن ها را در دسترس خود قرار بدهد. خوشبختانه این نمایشگاه سبب شده است این صنعت در همه ابعادی که فعال است شرکت‌های برند و مطرح و همچنین شرکت‌های دانش بنیان که مورد تاکید این دولت بوده نیز حضور داشته باشند.

 
نظرشما
آخرین اخبار