کد خبر: ۱۱۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از تامین آب شرب پایدار ۶۹۳ خانوار روستاهای محروم استان در دولت سیزدهم خبر داد.
تامین آب شرب پایدار ۶۹۳ خانوار روستاهای محروم آذربایجان شرقی

به گزارش آرانیوز از تبریز، محمد خانی در جمع خبرنگاران به اهمیت جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب خانگی اشاره و اظهار داشت: ساخت 16 باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب، ادامه عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرهای اسکو، خسروشاه و فاز چهار مسکن مهر سهند، تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب خوشه مهر، ساخت بخش ابنیه تصفیه خانه فاضلاب روستای بیرق، ساخت بیش از 60 درصد بخش ابنیه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب مرند، فعال کردن مجدد ساخت تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر و پیشرفت 70 درصدی آن و آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرهای هریس و ملکان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی افزود: اخذ تسهیلات تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال و پیگیری اقدامات برای بهره برداری از مرحله دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، اخذ تسهیلات فرایند تکمیل و راه اندازی تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب شهر ملکان و آغاز عملیات اجرایی آن و مشارکت و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای اختصاص پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهرهای اهر و مرند به صنایع بزرگ با هدف قطع نیاز آنها به آب گوارا و متعارف نیز از دیگر اقدامات در این بخش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همچنین از اتمام عملیات آبرسانی به 62 روستای محروم آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در قالب توافقنامه سه جانبه بنیاد خیریه ابراهیمی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی عملیات آبرسانی به این روستاها که در شهرستان های میانه، هوراند، چاراویماق، اهر، ورزقان، کلیبر و بستان آباد واقع شدند تمام شده و 16 هزار و 298 نفر در قالب چهار هزار و 693 خانوار به آب شرب پایدار دسترسی یافتند.

خانی افزود: این طرح شامل 62 کیلومتر لوله خط انتقال آب و ساخت 18 باب مخزن به حجم 10 تا 30 مترمکعب که توسط خیران آبرسان و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، مشارکت اهالی و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به انجام رسید.

وی گفت: اجرای طرح آبرسانی به شهر هوراند و رفع تنش آبی این شهر 650 میلیارد ریال نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 10 لیتر در ثانیه پیش بینی کمبود آب در زمان پیک مصرف در این شهر است، اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در جهت رفع مشکل کم آبی شهرستان هوراند باید انجام گیرد، اجرای 20 کیلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، ساخت مخزن یکهزار مترمکعبی و ساخت و تجهیز چهار باب ایستگاه پمپاژ است.

خانی با بیان اینکه فاز دوم مجتمع آبرسانی ستارخان 92 درصد پیشرفت دارد، گفت: هزینه صرف شده برای فاز دوم مجتمع ستارخان 2 هزار و 700 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: فاز دوم مجتمع ستارخان شهرستان ورزقان شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه است که منبع اصلی آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: تصفیه‌خانه این مجتمع با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه تا 150 لیتر بر ثانیه قابل افزایش بوده و برای تامین آب شرب تا 25 سال آینده طراحی شده است.

خانی گفت: این مجتمع شامل خط انتقال به طول 163 کیلومتر و تعداد 34 باب مخزن ذخیره است.

 
نظرشما
آخرین اخبار