کد خبر: ۱۱۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
همسر شهید شهید حاج هوشنگ ورمقانی پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
همسر شهید ورمقانی دار فانی را وداع گفت

به گزارش آرانیوز از قروه، حاجیه خانم ورمقانی، همسر صبور سردار رشید اسلام، شهید حاج هوشنگ ورمقانی پس از طی یک دوره بیماری، امروز دارفانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی مشهور به «چمران کردستان» فرمانده قرارگاه استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کردستان در سال 1338 در روستای «ورمقان» از توابع شهرستان سنقر و کلیایی دیده به جهان گشود و تا پایان تحصیلات مقطع متوسطه در این شهرستان زندگی کرد.

شهید ورمقانی در سال 1368 برای گذراندن دوره دافوس به دانشگاه امام حسین(ع) در تهران رفت که در آن دوره هم به عنوان دانشجوی ممتاز انتخاب و هیچگاه وارد دسته بندی‌های سیاسی نشد، در سال 1371 به سمت مسئول بازرسی و فرمانده یگان ویژه قرارگاه استانی شهید شهرام فر منصوب و در سال 1373 به عنوان پاسدار شایسته و در سال 1374 به عنوان پاسدار نمونه نیروی زمینی سپاه معرفی شد.

این سردار بی‌ادعای کردستان از سال 61 تا 63 بیش از 100 روستای منطقه را از وجود ضد انقلاب پاک کرد و امنیت منطقه را با بهره‌گیری از مشارک خود مردم برقرار ساخت، اقدامی که به صورت جدی مورد تقدیر فرماندهان وقت سپاه قرار گرفت. وی در سال 1364 بنا به درخواست فرمانده تیپ بیت‌المقدس به آن یگان ماموریت یافت و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان جانشین ستاد و فرمانده پایگاه این تیپ در جبهه های جنوب و جزیره مجنون در کمال خلوص و شجاعت به مبارزه پرداخت. 

چمران کردستان در آن نامه نوشته بود به حق که میان عاشق و معشوق رمزی است «پدر عزیزم دعا کنید که خداوند سال 75 را سال شهادت من قرار دهد اگر دعا نکنید مدیون هستید امام و رهبر عزیز و شهدا را فراموش نکنید التماس دعا» و این‌گونه شد که دقیقاً یک ماه پس از بازگشت پدر شهید از خانه خدا، حاج هوشنگ ورمقانی در غروب اول تیرماه 1375 در روستای قهرآباد سقز  به کمین بیش از هفتاد نفر از گروهک‌های ضد انقلاب می‌افتد و در یک درگیری شجاعانه و پس از 45 دقیقه نبرد مردانه به شهادت رسید.

حال همسرش نیز 14 روز بعد از سالروز شهادت شهید ورمقانی درگذشت و به همسر شهیدش پیوست. مسئولان استان کردستان هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار