کد خبر: ۱۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
این روزها بحث‌های بسیاری در خصوص طولانی بودن زمان صدور مجوز واردات خودرو در کیش و انحصاری بودن آن در محافل مختلف عنوان می‌شود، در حالی که تنها ۴۸ ساعت زمان مورد نیاز برای صدور این مجوز است.
صدور مجوز واردات خودرو در کیش چقدر زمان می‌برد؟

به گزارش آرانیوز از کیش، این روزها بحث‌های بسیاری در خصوص طولانی بودن زمان صدور مجوز واردات خودرو در کیش و انحصاری بودن آن در محافل مختلف عنوان می‌شود، در حالی که تنها 48 ساعت زمان مورد نیاز برای صدور این مجوز است. مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش در یک برنامه خبری با تایید این مسئله اظهار داشت: مجوز واردات خودرو در این منطقه حداکثر در مدت زمان دو روز صادر می‌شود.

مهدی ذوقی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید درخواست خود را به معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ارائه دهند، افزود: واردات خودرو به هیچ عنوان انحصاری نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی و نمایشگاه‌داران خودرو نیز می‌توانند برای واردات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو تحت هیچ شرایطی انحصاری نیست، خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با واردات خودرو با کمترین هزینه در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیز مشارکت کنند.

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با تاکید بر تداوم واردات خودرو و شماره‌گذاری آن، گفت: در واردات خودرو پیشتاز هستیم و تاکنون 150 دستگاه خودروی سواری هیبریدی و برقی با نشان‌های مختلف وارد جزیره شده و شماره‌گذاری خودرو‌ها بدون وقفه در حال انجام است و در روز‌های آینده هم تعداد قابل توجهی خودرو وارد منطقه آزاد کیش خواهد شد.

ذوقی در خصوص قیمت‌گذاری خودروها، گفت: ورود و فروش خودرو‌ها از دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد کیش است و هم اکنون دو شیوه برای واردات و فروش در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح این شیوه‌ها بیان کرد: در شیوه اول قیمت‌گذاری اعلامی سازمان منطقه آزاد کیش شامل هزینه واردات، پنج درصد عوارض گمرکی، درصدی برای هزینه‌های استاندارد و محیط زیست و سود 30 درصدی برای وارد کننده پیش‌بینی شده است و در شیوه دوم هم تنظیم بازار به وسیله واردکنندگان خواهد بود.

به گفته مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش در شیوه دوم براساس پیگیری منطقه آزاد کیش، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان توسعه تجارت، منشا هزینه واردات که باید به تایید بانک مرکزی برسد، استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و ارز از خود اشاره شده است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار